onsdag 29 februari 2012

Jag duger



Så sant så!
Bild lånad här


"Varför pressar vi oss så hårt, om och om igen? Varför känner kvinnor större krav på att överprestera än män? Varför är det så viktigt att vara perfekt? Det är dags att säga stopp. Så här vill vi inte ha det!
Bästa vägen ur de flesta problem är att börja prata om dem. Vi vill slå ett slag för ett stressfriare liv, med vackra skavanker som dammråttor, snabbmakaroner, tvätthögar. Med mer TID för dig och mig. För det vi VILL göra, inte det vi tror att vi måste. Med respekt för oss själva. Om vi blir fler som vågar lyfta på perfekthetens slöja och berätta om just våra knep för att få vardagen att gå runt, då kanske vi slutar att bränna ut oss själva." 
citat från ToppHälsa

Blir inget långt inlägg från denna bloggerska idag, jag är sååååå trött. Men jag har ingen annan än mig själv att skylla på, går man och lägger sig kl 24 och kliver upp kl 05 för att träna så får man liksom skylla sig själv :). Men en sak som piggar upp mig är att nu har vi lite sportlov hela familjen!!!! Och fotbollsmatch på tv, Kroatien-Sverige, det blir perfekt att slappa till :). Men nu ska jag kika in hos er lite!



Snart drar fotbollssäsongen igång riktigt för äldste sonen, skoj!
Bild lånad här

Önskar er en riktigt bra onsdagkväll!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Riktigt bra text där från Topp Hälsa. Jag har faktiskt sänkt kraven i vissa lägen för att hinna med min träning som för mig själv är jätte viktig. Det är ofta dammråttor hos oss, men här är det bara jag som stör mig på dem och ibland lyckas t o m jag att ignorera dem!;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det. Jag försöker också att sänka kraven och prioritera sådant som får mig att må bra. Bra gjort av dig att kunna ignorera dammråttorna ibland, jag har också lärt mig det ;).
      Kram Jennifer

      Radera
  2. Ja alla dessa krav försöker inte leva efter dem utan det jag känner känns rätt....
    mysig kväll
    kram sandra

    SvaraRadera
  3. Mycket bra skrivet =)
    Önskar dig en trevlig onsdagskväll!!

    SvaraRadera
  4. Ja, shit va jag skulle behöva ta det lite lugnare just nu känner jag. Kroppen säger ifrån helt enkelt. Det blir en lugn och skön helg.

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Ja, mycket bra skrivit. Men fotboll, det är ju så tråkigt att man smäller av...

    Sov gott ;-).

    SvaraRadera
  6. Sv; Mmmmm...äggröran är supergod men laxen är en stark tävlande den också ;)

    Så sant så, man ska känna efter hur man mår..det är det viktigaste!! Efter min Stroke så gör jag väldigt lite som jag inte mår bra av..inre lugn och välmående är viktigare än dammfria hör ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det är helt rätt! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!