måndag 6 februari 2012

MOD


Bild från http://www.nok.se/
 "Stå upp för dig själv och det du tror på. Då ökar du din självrespekt och du gör världen lite bättre. Med mera mod i livet blir du en av dem som för utvecklingen framåt." Maria Gerlofsson 

Jag tror minsann jag ska ta och läsa den boken, jag är en sådan som lätt bara biter ihop istället för att ta mod till mig att säga ifrån, saknar ofta modet att verkligen göra det som jag vill, sätter mig ofta i "andra hand".

Sitter och huttrar och fryser fortfarande efter dagens simskola med min lilla tös, fy så kallt det är i badhus så här på vintern. Lektionerna nu börjar med att barnen ska hoppa från kanten ner i vattnet i stora bassängen, där det är väldigt kallt, och så står man som förälder i vattnet och tar emot dem, och det är ungefär så att föräldrarna skakar tänder och barnen grinar, ja det var kanske lite överdrivet ;). Men sedan är det ju så skönt att få gå över till lilla bassängen för där är det varmt och skönt så gissa om vi blev besvikna idag när vi kom till lilla bassängen och det flöt runt lite brunaktiga skumma saker i vattnet och simskolefröken säger att vi måste gå tillbaka till stora bassängen, brrrr.



Jag skulle behöva en sådan här mössa på mig nu :).
Min goa lilla tjej!

Ja imorgon får vi se hur modig jag är hos frisören, om det blir kort hår eller bara klippning av topparna :), återkommer med info imorgon!

Ha det bra!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Det verkar vara e bra bok, jag gillade citatet från den.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Verkar vara en bra bok och citatet är kanon:)
    ha en härlig tisdag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Den där boken känns verkligen som att man borde läsa!

    Hur blev frisyren???

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog blev det kort allt :), känns väldigt ovant men jag är nöjd! Lägger snart ut en bild, väldigt dålig kvalitet men man ser ändå :). Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!