lördag 11 februari 2012

Pimpling



Mysig utflykt med familjen!
Bild från sf.se, citat från astridlindgren.se 

Jag tror det kan ligga en poäng i det Lotta säger :). Jag gillar Lotta och miljöerna i de filmerna, så mysigt! Idag ska vi på familjeutflykt tillsammans med en annan familj, men tyvärr blir det ingen fin picknickkorg, solhatt, fin klänning och någon mysig picknickfilt, nej det blir underställ, "skönkläder", vantar, sockor, overaller, mössor, ryggsäck med termosar, bullar, kakor och korv med bröd, vi ska ut och pimpla! Det ska bli härligt men jag kan inte låta bli att säga att jag längtar till dess att vi kan göra sommarutflykter. Jag ska erkänna en till sak, jag hoppas innerligt att jag inte får någon fisk, för jag är så rädd för dem, skitfånigt jag vet, men det är sant :).

Efter pimplingen blir det hem till den andra familjen för att fixa någon god mat och ha en myskväll så jag hinner kanske inte kika in till alla era underbara bloggar som jag brukar, men jag lovar att kika in till er imorgon!

Jag önskar er alla en riktigt skön lördag med en massa skoj och stoj!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Mysigt det låter! Börjar också längta efter sommarutflykter.
    Jag o dottern ska på handboll o sedan ska hela familjen på 25-års kalas.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en riktigt bra dag och kväll jag hoppas att ni också haft det toppen! Kram Jennifer

      Radera
  2. Låter som en fantastiskt mysig lördag! Ha en härlig dag tillsammans (även om ni får napp ;)).

    Stor kram Lotta

    Ps. Lotta på Bråkmakargatan är en av mina stora favoriter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en riktigt mysig dag och vi klarade oss utan napp, puh :). Jag hoppas att ni också haft en bra dag! Kramar Jennifer

      Radera
  3. Förstår det där med att önska att inte få någon fisk..... jag tycker inte heller om fiskar, de är skrämmande med sina ögon som tittar på en. Det känns som man gör dem så illa med den där kroken, självklart gör man det, men så är ju livet, man behöver ju fånga dem för att kunna äta dem.....logiskt, men det är inte samma sak som att jag behöver "kela" med min mat innan jag äter den.....

    Skönt att det inte blev några napp men en härlig dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!