måndag 27 februari 2012

Inte hembakat utan dagisbakat

Ja nästan en halv dags jobb hann jag med idag innan de ringde från dagis. Lillgossen hade inte alls varit sig själv utan bara legat på soffan, och när jag kom till dagis så var det sovande gosse på soffan som blev så lycklig när mamma kom. Väl hemma så är han väldigt pigg och verkar inte det minsta sjuk, kanske var lite mammalängtan bara :), håller tummarna för det. Storasyster som går på samma dagis men på en annan avdelning fick såklart också hänga med hem. Hon och en till flicka hade bakat bröd med en fröken och eftersom hon inte hann stanna kvar och äta dem så var fröken så himla gullig och stoppade i lite bröd till hela familjen i en påse som fick följa med oss hem. Jag är så tacksam över att vi har ett sådant bra dagis med underbar personal till våra barn.



Ute känns det som riktig vinter igen, snön dalar ner från himlen. Jag som fick sådana vårkänslor i helgen, känner mig lite besviken, men jag får tänka på att det är bra att det inte är för varmt för de som ska åka vasaloppet, det är ju vasaloppsveckan :). Två av mina kollegor åker öppet spår idag, heja dem!!! Någon gång i livet ska jag minsann åka det där loppet, det är bara det att skidor har aldrig riktigt varit min grej, det är liksom lite Bambi på hal is fast i skidspåret :). Men å andra sidan har jag alltid kännt så om löpning också och det gillar jag ju nu.



Å, dessa rosor för dig de blomma.
Vi har en tavla i stugna med den texten, vackert tycker jag.

Tror det är dags att byta ut buketten med rosor, de börjar ha gjort sitt men jag tycker de är vackra när de är sådär utslagna. Passade kanske in i med övrigt jag skrivit i inlägget men jag sitter precis bredvid dem och hade kameran i hand så därför blev det en liten dos rosor också :).

Och eftersom jag ändå har spretat iväg åt alla håll med innehållet i inlägget så kör jag ett citat också:

"Vi hinner tänka uppemot 90 000 tankar dagligen varav 80-90 procent är negativa. Är det inte dags att pröva något annat?" från Sanna Ehdins bok - Finn din inre styrka

Hoppas din måndag är riktigt bra!

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Va mysigt man kan ha en måndag då simskolan har uppehåll ;-) Härligt m lite dagisbröds mys!
    Hoppas J kryar på dig! Å att alla håller sig friska nu så man kan ses lite.
    Kramis på er å ha en fortsatt mysmåndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja eller hur Linda! Joakim är pigg som en mört nu så jag vet inte vad det var med honom på dagis, det kanske var mammalängtan ;).
      Ja nu får vi hålla oss friska så det kan bli lite lek och mammasnack :).
      Ha en riktigt skön kväll! Kram Jennifer

      Radera
  2. Jag köpte rosor idag. De är ju så vackra.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jag ska inte säga att Sanna Ehdin är min husguru, men snudd på. Alla människor som sprider positiv energi i positiva tankar ligger nig varmt om hjärtat. Och du Hunky Dory och blusen är ju perfekta kläder som döljer lite lagom och bara hänger löst och ledigt.

    Kul att du hittade min blogg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanna är toppen! Tänkte på kläderna igen, har provat den stilen men jag blir bara att se fyrkantig ut ;), men det är nog shortsen, jag kan inte ha sådan korta shorts med mina korta inte allt för smala ben ;)!
      Kram Jennifer

      Radera
    2. Jag är 46. Jag skulle aldrig i livet visa mig i sådana shorts haha.
      Men tröjan. Tröjan.
      Och blusen ska vi inte tala om.

      Radera
  4. Så mysigt att få med sig "hembakat" från dagis!

    SvaraRadera
  5. Hej
    Härligt med ett dagis som man trivs med det gör vi med:)
    fin fin bild på roserna och tänkvärd text....
    kram sandra

    SvaraRadera
  6. Här i Skåne är det vår idag! Fick lite färg i ansiktet under lunchen! Sanna Ehdin säger många kloka saker, jag har haft förmånen att jobba ihop en hel del med henne. Hon lärde mig att vi nu går ifrån "a brain centered time till heart centered time." Har man en fråga som man är osäker på skall man känna efter svaret både i hjärnan och hjärtat, det blir ofta olika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, vad roligt att ha fått jobba med henne, hon verkar ha en sådan sund inställning till livet. Och härligt att ha fått lite färg av solen :).
      Kram Jennifer

      Radera
  7. Mmm, brödet såg jättegott ut! Och rosorna var ju hur fina som helst. Vackra bilder kan aldrig bli fel i ett inägg:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de hade lyckats riktigt bra med brödet :). Ha en bra dag! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!