torsdag 1 mars 2012

Dagstripp

Idag blev det en liten dagstripp till Västerås. Jag tycker det är så mysigt att åka iväg till städer där man inte är så ofta och strosa runt, äta lite god mat, strosa ändå mer och avsluta med lite gott fika. Jag åt världens största arracsboll, har aldrig sett en sådan stor :).








I vår familj så är det inte så att det är barnen som blir kissnödiga så fort man kommer fram och man måste leta efter en toalett det första man gör, nej här är det mamman som akut måste hitta en toalett, förstår inte vad det är, det måste vara psykiskt :).

Torsdagkväll innebär som vanligt, och nu har jag kollat tv-tablån ;), Biggest Looser! (I torsdags skrev jag också det men då var det friidrott istället). Men först måste jag iväg och handla lite inför morgondagen. Min syster med barn kommer  hit på lunch imorgon. De är här på besök, hon har lämnat Dalarna för Värmland, obegripligt ;), men kärleken kan få en att göra mycket tokigt ;)! 

" Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska - det är olycka."  
Citat Albert Camus

Ha det gott!

Kram Jennifer

10 kommentarer:

  1. härligt med en sådan dag....
    Ha en fin kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att åka på en liten utflykt till en annan stad.
    det borde man ju göra! Hur var Västerås?

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Västerås var en alldeles lagom stad att åka till med två små tycker jag, och fint nere vid vattnet! Shopping blev det inte så mycket av för det hade de små inte sådan jättelust till men det såg ut att finnas några riktigt mysiga butiker när man tittade genom skyltfönstren :).
      Kram Jennifer

      Radera
  3. Åhh vilket härligt väder och mysigt med en tripp:) Känner igen det där med kissnödig hihi Stor kram Anne

    SvaraRadera
  4. Trevligt med besök från syrran. Min syster ska jag träffa på lördag!
    Hos oss är det tvärtom jag i Värmland hon i Dalarna, fast vi kommer i från Gästrikland!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får väl erkänna en sak, jag gillar Värmland, men som dalkulla så måste jag stå upp för Dalarna ;). Kram Jennifer

      Radera
  5. Har skumläst din blogg lite, lilleman vaknade på tok för tidigt och jag har grus i ögonen. Men jag gillar det jag läst och gillar din livsfilosofi. Återkommer när jag piggnat till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, du är så välkommen tillbaka! Kram Jennifer

      Radera
  6. Vilken mysig dag ni verkar haft :) Man blir verkligen sugen på att åka på massa utflykter när det börjar bli så härligt vårväder. Det där med att va kissnödig, det är samma sak i vår familj, tur barnen inte ärvt det av en iaf :) Va kul att få ha syster yster på besök, med andra ord verkar det bli en riktig mysfredag oxå :) Kramis Kramis vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se till att hitta på något snart Linda! Kram och ha det så bra!

      Radera

Tack fina för din kommentar!