fredag 24 februari 2012

Var tusan har jag lagt den.....

Åh som jag letar efter barnens Bolibompaskiva, var tusan har jag lagt den???? Det finns nämnligen en låt på den skivan som jag älskar. Jag kan inte skylla på att barnen lagt den någonstans utan det är troligen jag som slarvat bort den. Ja ja, jag får se om jag kan hitta den på Spotify, texten är underbar, jag kommer i alla fall ihåg lite:

"Jag klarar vad jag vill och kanske lite till, inte just ida´, men säkert imorgon det lovar jag. Jag klarar vad som helst ja nästan vad som helst, en dag blir jag bra, ni kanske tvivlar men inte jag. Jag kanske verkar va' liten och klen, jag kanske verkar ha tunna ben men stora vackra träd var från början små ändå växer de så. Jag vet att jag vill jag vet att jag ska om ingen annan tror på mig så tror i alla fall jag............"

Visst är det en bra text!?! Tänk om jag hade tron på mig själv gällande sång så hade jag ju kunnat spelat in en truddelutt till er, men nu ska vi inte ha så roligt :).

På tal om träd så har vi en hel del att ta hand om efter stormen, den blåste nämnligen ner vår stora fina gran :(.




Men det får nog ligga kvar tills det är lite bättre väder till att vara ute och jobba, det ligger så fint på gräset så :).

Jag är ju så nojig så jag ville direkt ta ner alla träd på vår gård efter den händelsen, men jag har en make som lugnade ner mig lite. Vi har två jättestora fina björkar på vår gård, och skulle de blåsa ikull eller knäckas så är risken stor att de faller på huset, men de är ju bara så fina och tomten skulle bli så tom utan dem.





Snart dags att sticka iväg och fredagshandla med kidsen!

Ha en toppenbra fredag!

Kram Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!