torsdag 9 februari 2012

Klagofon

Jag satt tidigare med barnen som tittade på bolibompa (själv sitter jag med datorn i knät :)). Det var ett program som heter Cirkuskiosken och en person var arg och sur och då fick hon en "klagofon" som hon kunde klaga i och när hon gjort det så känns det mycket bättre. Vilken grej, tänkte jag då! Jag försöker att tänka positivt och inte klaga, men ibland kan det faktiskt vara så skönt att bara få klaga, få vräka ur sig en massa elände och efteråt känns det som en lättnad och så är det lättare att hitta till positiva tankar igen. Kanske ska ta och skaffa mig och familjen en "klagofon" där man har rätt att klaga hur mycket man vill ;).




Kanske någon av dessa fina skulle funka ;).
Bilder från http://www.wikipedia.org/


Tänk vad veckorna går fort, tiden flyger iväg. Jag har gjort sista jobbdagen för den här veckan, det känns så skönt! Jag trivs bra på jobbet men jag känner att jag hamnat lite i en svacka gällande min oro och negativa tankar, jag känner mig osäker på mig själv och vad jag kan, ja ibland känner jag mig rent av "dum i huvudet" när jag jämför mig med de andra ingejörerna på avdelningen. Kanske ska jag nämna att jag precis börjat jobba som ingenjör, jag gick ut skolan 2003 men har inte jobbat som ingenjör sedan dess, så det känns som att jag måste trimma hjärnan lite för att få igång tänket igen :). Igår plockade jag fram en bok av Sanna Edhin, för att peppa mig själv lite och och läste följande som gjorde att det kändes bättre:

"När man har gett sig in på vägen till inre utveckling, går det kanske inte helt som man avsett. Men det finns ingen anledning att bli rädd, för utvecklingen kan röra sig framåt långsamt för att plötsligt ta ett stort språng framåt och sedan röra sig i cirklar ett tag. Efter ett tag kan det kännas som om man är tillbaka på samma plätt och stampar igen, men glöm inte att du fått insikter på vägen och befinner dig på en ny nivå."  Citat ur boken "Finn din inre styrka" av Sanna Edhin


Bild www.adlibris.com
 En svacka i mitt kämpande med mig själv och mina tankar är alltså helt ok!

Jag märker att det ibland blir lite djupsnack här på bloggen, jag hoppas ni tycker det är ok, och att det kanske kan ge någon annan något också, utan att det ska kännas alltför allvarligt, jag vill ju ha en glad blogg!!!

Ni får ha en skön kväll, här hemma är det "Biggest Looser" som gäller på torsdagkvällar.

Kram Jennifer

20 kommentarer:

  1. Hej vännen! Tycker du är jätte duktig som har hoppat på ingejör jobbet efter så många år. Så klokt att du läser Sannas kloka ord om inre styrka , jag tror du är en öppen person som kommer lyckas bra! Må så gott och jag gillar din blogg precis som den är, livet är ju både positivt och negativt. Stor kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Maria för dina gulliga ord, det värmer så gott i mitt hjärta, TACK! Ha en bra kväll! Kramar Jennifer

      Radera
  2. Om man gör sitt bästa så duger man precis som man är. Så är det bara ;-). Och alla får vi väl svackor emellanåt när inte självförtroendet är på topp?

    En klagofon. Ja, det hade nog varit bra även här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fru Sederblad, din blogg får mig ofta att skratta och må bra så den är super när man känner inte känner sig på topp!

      Radera
  3. Hej
    Ja en klagofon kanske man kan behöva ibland och det är lätt att hamna i en negativ spiral men man får försöka se det positiva på något sätt....
    ha en mysig kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Sandra, ha en mysig kväll du också! Kram Jennifer

      Radera
  4. Låter väldigt bra med en klagofon tycker jag! Gillar din blogg som den är, upp och ner precis som livet. Jag tror säkert att du är lika bra som alla andra ingengörer!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Agneta, din kommentar värmer! Kram Jennifer

      Radera
  5. Har använt min mamma som klagofon nu ikväll. Ibland måste man bara få ur sig allt gnäll och allt negativt.
    Tror absolut att du gör ett bra jobb, men jag känner igen din känsla.
    Är glad att du hittade till mig för då hittade ju jag dig!:) Gillar din blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Jennifer
    Tvärsom är det sååå skönt att få läsa/höra att livet har sina ups and downs för fler! Fortsätt bara att skriva som du gör..om livet!
    Tack för din peppande kommentar hos mej... det värmer.
    Kram Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra Erika! Bloggvärlden är ju fantastisk, tänk vad man kan hjälpa och stötta varandra utan att man någonsin har träffats på riktigt, det tycker jag är härligt! Kram Jennifer

      Radera
  7. Hej!

    Klagofon?? Det var en bra idè, ska nog ta och skaffa en sådan till vår familj! Bra tanke att ha ett ställe där man kan klaga, få gjort det och sen känns sig "ren"......

    Tycker om andra som kommenterat, skriv om det som finns i ditt liv just nu, det du funderar och tänker på och som känns bra för dig att skriva. Det gör din blogg väldigt mysig att läsa, vilket liv som man själv skapar har bara postiva delar???? Det behövs de där svackorna ibland för att verkligen uppskatta och njuta av alla fina stunder. Livet är både upp och ner och det är det som gör det så härligt att leva!

    Att inte känna sig så "bra" som sina kolleger, så känner nog alla emellanåt, dina kolleger känner likadant jäntemot dig. Visst är du kanske mer oerfaren än vad de är, men då har du ju å andra sidan inte "kört fast i gamla banor" i tanke och handling, använd varandras olika erfarenheter så blir det bäst på totalen.

    Ha en riktigt bra dag, och tack så jättemyckt för dina kommentarer på min blogg, det är så roligt att få små eller stora inlägg.....

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att få läsa din kommenatar så här på fredag morgon Pernilla, tack fina du!!! Jag önskar dig en härlig fredag! Kram Jennifer

      Radera
  8. Ja, den skulle jag behöva för att klaga på kylan :)

    Du skriver vad du vill på DIN blogg. djupt eller inte! Stå på dig och gör din grej som du gör BRA!!!!!

    Kram
    M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, hi jag jag också, nu får den dumma kylan försvinna. Tack för din fina kommentar M, ha en toppendag! Kram Jennifer

      Radera
  9. Tycker som många andra att det är skönt att du skriver om vardagliga problem, som vi alla
    ställs inför emellanåt. Det är ju det som är själva livet - här och nu!

    Ha en skön fredagskväll//Åsa

    SvaraRadera
  10. Bara för att du blir djup betyder det ju inte att bloggen inte är glad! Vi mår alla bra av både djup och yta, tror jag i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag också! Ha en bra fredagkväll! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!