söndag 12 februari 2012

Framsteg och bakslag

Söndagmorgon och det ser ut som att det kommer bli en strålande dag idag, solen skiner och det är bara 3 minusgrader :). Jag älskar vinterdagar när det är sol och bara någon enstaka minusgrad!

Hittills har helgen varit super och jag har hållt mig ganska lugn trots att vi haft ganska mycket inplanerat. Jag är nämnligen en sådan som väldigt lätt stressar upp mig när jag har tider att passa, jag menar hur skulle det se ut om jag kommer för sent, det vore ju katastrof ;). Självklart är det inte så, men det är så jag känner, jag tränar på att inte sressa upp mig och tänka, vad är det värsta som kan hända? Det går sakta men säkert framåt, och jag blev riktigt nöjd med mig själv i fredags. Vi skulle träffa vänner i skidspåret kl 12.30 men av någon anledning så satte vi oss vid lunchbordet först kl 12 och jag insåg då att det skulle bli väldigt tajt att hinna dit till 12.30 och hade det varit för ett tag sedan hade jag tokstressat i mig och barnen maten, slängt in sakerna i bilen och kommit fram sönderstressad, men nu messade jag istället mina vänner och sa att vi blivit försenade och kommer när vi kommer och så kom fram dit lugna och harmoniska. Jippiiii, heja mig själv!!! Men igår så blev det ett bakslag :(, vi skulle iväg och pimpla med vänner och skulle först hämta upp äldsta sonen från träningen och när vi bylsat på barnen alla lager med kläder så kom jag ju på att vi glömt att de måste kissa först, grrrr, redan sena så var det bara att av med kläderna och jag kände hur sressen tog tag i mig och det flög diverse dumma ord ur munnen på mig :(. Så himla dumt, men men jag insåg i alla fall i hur dumt jag betett mig och väl i bilen så smalade jag mig igen och resten av dagen blev fantastisk! Alltså framsteg och bakslag men jag ser framsteget som starkast lägger mest vikt vid det :)!




Idag blir det till att gå ut och njuta av det vackra vädret! Jag hoppas att jag slipper bakslag idag :). 

Ha en fantastisk söndag! 

Kram Jennifer

16 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Har en man som aldrig stressar upp sig och det gjorde mig tokig i början av vår relation. Jag vill vara i god tid och han tycker att det räcker att vi är precis. Kan ju säga att det krävts mycket träning för att inte bli hysterisk varje gång vi har en tid att passa!:)
    Vi har också en härlig vinterdag här idag med runt nollan. Har varit ute o sprungit o även om benen kändes sega var det en härlig runda.
    Tack för dina ord angående mitt utbrott, tror precis som dig att man behöver dem ibland.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad duktig du är som sprungit! Jag har inte tagit mig ut idag men jag har min yoga att se fram emot idag :). Ha det så bra! Kram Jennifer

      Radera
  2. Hej!
    Så skönt att höra att fler är som mig....jag får nästan hjärtklappning om jg kommer för sent till ngt, vilket ju så klart är jättedumt.
    Men du är stark som jobbar med det!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna, ja visst är det skönt att höra att man inte ensam om att bete sig sådär :)! Kram Jennifer

      Radera
  3. Det viktigaste tycker jag är att man är medveten om sina brister och gör något att försöka ändra dem...
    Jag är precis som du hatar och vara sen och blir så stressad av att vara det så jag fungerar inte alls....
    fantastiskt söndag har det varit....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. åååh, jag känner så väl igen mig i passa-tid-stressen. Helg o semester för mig är när jag inte behöver passa tider alls. Men bäst hade ju varit om man bara kunde slappna av o ta det lite som det kommer.... har lite att lära av min man som är galet tidsoptimistisk (kanske inte alltid det bästa, men han är inte stressad iaf) :D

    kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, semester är när ingen tidspress finns! Kram Jennifer

      Radera
  5. Alla tankar på att försöka vara en bättre människa ÄR framsteg! En dag i taget...

    kram
    M.

    SvaraRadera
  6. Duuu där känner jag igen mig, klockrent...Jag är precis likadan. Planerar in i detalj. Men vet du vad, jag håller på att lära mig att det är inte hela världen om man blir sen eller missar ngt. Tack för dina rara ord om min bild:) Blir så glad. Hoppas att det gick bra i skidspåret:) Kramkram A

    SvaraRadera
  7. Tycker allt låter väldigt normalt för en småbarnsmamma...:) Jag tycker att du har kommit långt, halva jobbet är ju gjort när man har insett och identifierat sitt "problem". Och jag är likadan:) jag tycker det hjälper att inse och påminna sig själv med att "något måste gå", alltså i bemärkelsen försvinna, man måste prirotera bort något, för det går inte med allt. Och det är ändå ok.

    SvaraRadera
  8. Hej, tack för alla fina och härliga kommentarer på min blogg... Kul att jag kunde inspirera dig till att hitta på något kul tillsammans....

    Tycker det är väldigt bra att du jobbar med att inte stressa upp dig, det är så jobbigt att bli sådan, mest för dig själv men även för omgivningen. Det känns som du kommit jättelångt, tycker inte alls att det låter som ett bakslag, du kände själv att det inte blev bra, och du vände det så det inte påverkade hela dagen, kanonbra jobbat tycker jag! Var stolt över dig själv. Det är inte lätt att ändra sig själv, det viktigaste är insikten och den har du!

    Vad härligt det låter med pimpling, det var länge sedan jag gjorde det.

    Hoppas det blev en härlig söndag och att du haft en go måndag idag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Pernilla för din fina kommentar! Hoppas att du haft en bra måndag! Kram Jennifer

      Radera
  9. Jag har nog med varit så tidigare att jag tycker man ska komma i tid och det tycker jag fortfarande, men jag bokar så lite saker nu för tiden för att slippa stressa.

    Det är bra att lära sig att säga nej eller som nu att de fick vänta, för vem skulle ska man upphålla sin staus att vara duktig. Heja dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!