fredag 17 februari 2012

Fågelkvitter




Marit Bergmans Adios Amigos var en av låtarna som spelades i mina lurar under morgonens löppass. Jag blir så glad av den och jag älskar videon! När jag sedan gick ut till bilen efter träningen så hörde jag fågelkvitter och hur glad blev jag inte då?!? Härligt, härligt våren är på väg, tjoho!!!


Vi har inga särskilda planer idag annat än att vi ska hem till mina föräldrar och äta ikväll så vi får se vad denna fantastiska dag bjuder på, kanske får det bli en tur till Plantagen, vem vet? Och jag måste ju inhandla mina "älgskitar" de är heliga på fredagar och nåde den som norpar någon ;). (Kanske ska förklara att "älgskitar" finns vid naturgodiset, det är lakrits som är överdraget med choklad och jag varnar er de är beroendeframkallande :))



Alla härliga människor där ute, ha en underbar dag! Och en litet tänkvärt citat också denna ljuva dag:

"Man är alltid så lycklig eller olycklig som man tror." Drottning Kristina

Kram Jennifer

11 kommentarer:

  1. Hmm. Den där drottning Kristina verkar ha varit en klok kvinna...

    Och fågelkvitter. Visst är det alldeles underbart? Det inger hopp om den stundande våren!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst får man lite vårkänslor idag? Härligt!!

    Jag gillade ditt "orange-inlägg" också! :)

    Ha en skön helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Åh så underbart att få höra fågelkvitter. Längtar tills jag får höra det. :) Lägga mig ute i solen i lä en stund, sluta ögonen, dricka kaffe och äta en kaka. Mmm..

    Fredagsmys blir det för mig också. Underbart!
    kram Madeleine :)

    SvaraRadera
  4. Fågelkvitter, så ljuvligt

    Håller med dig i förra inlägget, jag har ett gäng orangea tulpaner och det
    höjer verkligen humöret.

    Njut din kväll med älgskiten;)

    SvaraRadera
  5. Hade tänkt mig en joggingrunda nu på em i det härliga vädret, men istället ligger jag o fryser under en filt med snorig näsa!:(
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men din stackare, krya på dig! Hoppas du får e nskön fredag ändå! Kram Jennifer

      Radera
  6. underbart med en löptur och idag har det varit fantastiskt....
    ha en skön fredag och en härlig helg.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  7. Sv; Tack!! Haha jooo...jag lovar. Försök, Annars lovar jag att posta en video där jag visar hur man gör!" Deal!!??

    Gillar Drottning KRistinas tanke där..spännande!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki dock, jag får prova då, men jag får jaga bort övriga i familjen så de slipper höra mina svordomar ;)! Kram Jennifer

      Radera
  8. Lakrits överdragen med choklad....det låter ju helt underbart, kan tro att det är beroendeframkallande, ska våga mig på att testa det. Ett godis som innehåller båda mina favoriter, det kan ju inte bli fel....då får man leva med ett beroende.....

    Visst är det härligt med vårtecknen som kommer lite här och var. Igår när jag tog bussen hem var det fortfarande ljust.....jag stod och väntade på bussen i ljuset, färden hem gick i ljus, kunde se ut och se vad vi passerade, och när jag kom hem fanns det lite ljus kvar, underbart! Det märks verkligen att våren kommer raskt nu!

    Hoppas det blev god mat hos föräldrarna.

    Ha en underbar helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är underbara de där godisarna så jag har också bestämt mig för att det är ett beroende jag får leva med ;).
      Och det är ju underbat att det är ljust när man åker hem från jobbet, allt känns mycket lättare när det är ljust tycker jag, fast jag såg igår att det finns en nackdel också, man ser ju all skit på fönstrena och alla dammtussar så himla tydligt när solen ligger på, fast ljuset vinner ändå!

      Ha en underbar helg du också! Kramar Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!