söndag 5 februari 2012

Yogalängtan


Avslappning! Bild från www.leva.nu

Jaha då var det söndagmorgon igen. Och vad ska man hitta på idag? vi har ingenting inplanerat. Tycker för det mesta att det är skönt att bara kunna ta dagen som den kommer, men idag känner jag att jag skulle vilja ha något på schemat, så jag får se till att försöka hitta på något skoj! Och förresten, en skojig sak har jag inplanerad, yogan kör igång igen efer flera veckors uppehåll, oj vad jag längtar!!! Det är så härligt att fullkomligt få gå in i sig själv och sin kropp, det är något jag önskar att jag skulle klara av att göra på egen hand hemma när helst jag vill men än så länge behöver jag hjälp med guidningen. För tillfället känns det som att det är ovanstående övning jag är mest i behov av :).


Det är -17 grader ute och när jag tittar ut genom fönstret så snöar det, det brukar väl inte snöa när det är så kallt?!?!. Det är alltså lite för kallt föra att hitta på någon uteaktivitet, kanske det får bli bakning, det tycker både jag och barnen är roligt!

 
 
Jag skulle inte ha något emot att baka i detta köket.
Det här är ett kök helt i min smak, eller en av mina
smaker kanske jag ska tillägga :).
Bild http://www.marbodal.se/


Skulle väldigt gärna ha någon av dessa köksmaskiner.
Bilder från http://www.bagarenockkocken.se/

Får se vad dagen bjuder på! Ha det gott alla!

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg du har!

    Ha det bra!

    M.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ha det så bra du med! (kikade in en snabbis på din blogg, jättefina bilder, jag ska titta in igen senare i lugn och ro) Kram Jennifer

      Radera
  2. Baka är väl en superidé då blir man varm i både kropp & SJÄL.

    Ha en superfin söndag//åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så är det Åsa :). Ha en toppen söndag du med med! Kram Jennifer

      Radera
  3. Hej vännen! Bakning låter väl bra, det har vi också roat oss med i dag:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det gott du med Maria! Jag såg era fina bakverk, såg smarrigt ut! Kram Jennifer

      Radera
  4. Sv; Halloj! Tack, vad härligt..hoppas det smakar!

    Jag fick Kitchen Aid av mannen i julklapp..i favoritfärgen "mint". Du kan förstå hur jag reagerade...studsade och klappade händerna som ett barn..helt galet!

    Kram Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, jag förstår din glädje, jag skulle också reagera så om jag fick en sådan! Det är en "farlig" blogg du har, så mycket gott, man blir ju så hungrig :). Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
  5. Hoppas att det blev en bra dag och ni hittade på något själva så gjorde vi chokladbollar.....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Yoga, skulle verkligen vilja komma igång med det igen, har dock inte hittat något bra ställe i närheten att utöva det på. Har precis som du behov av guidning, fixar det inte själv. Då lyckas jag inte riktigt komma i rätt stämning.... Bra att du påminde mig, ska se till att leta ställen igen.

    Ha en bra början på veckan!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja yogan är super. Om du bodde i närheten av Falun/Borlänge skulle jag verkligen ha rekommenderat den yogan jag går på för den instruktören är fantastisk, hon har en mysig blogg också inspirelife.se. Ha det bra du med Pernilla! Kram Jennifer

      Radera
  7. Precis den Kitchen Aiden har vi här hemma. Och jag är kär ;-)...

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!