lördag 25 februari 2012

Läkarbesök


Så söta doktorsleksaker från Elsas Hem

Var på läkarbesök igår med min rygg och axel som ömmar så. Jag fick komma till doktor Piotr, och hjälp när han kom och ropade upp mig, stor och grov och mörkt helskägg, måste säga att jag kände mig lite skraj. Men när vi kom in i undersökningsrummet så såg jag hans ögon ordentligt och det var snälla ögon och jag kände mig lugnare.
Jag fick höra att mitt ryggont beror på att jag är gammal, jaha, 33 år och alltså så gammal att jag får problem med ryggen. Ja han sa det på fullaste allvar, han sa att människan inte är byggd för att leva så länge som vi gör nu, vi är byggda för att leva ca 30-40 år och i och med att vi lever så pass mycket längre nu så får vi dras med sådan krämpor, hur tusan ska detta sluta ;).
Men sedan så konstaterade han också att mina muskler på vänstersida, där jag har ont, var så stela så han rekommenderade besök hos massör och kiropraktor, så nu gäller det att hitta någon bra kiropraktor. Jag tycker det är lite läskigt, har varit hos en sådan en gång förrut för många år sedan, och när han sa att han behövde knäcka min nacke så trodde jag min sista stund var kommen, fy så läskigt det var, aldrig mer tänkte jag då. Men jag får väl ge vika för min rädsla och ge det en chans.


Förfallet har börjat ;).
Bild lånad här

Förfall eller inte nu tar vi tag i den här lördagen och hittar på något skoj!

Önskar er en härlig dag!

Kram Jennifer

20 kommentarer:

  1. Fy, att vi redan räknas som gamla, men då får vi väl räkna att vi lever på övertid å verkligen leva våra dagar, göra det vi verkligen vill istället för alla måsten.
    Såhär tror jag att det är, det är egentligen inte våra kroppar som är gamla utan våra gamla visa själar, som ibland kanske gör sig påmind för att få oss att stanna upp å tänka till ibland. För den är gammal å klok å ser å vet vad vi behöver ;-) kram vännen <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är allt bra klok du Linda :). Hoppas du får en riktigt rolig dag idag! Kram på dig

      Radera
  2. NÄ-E! När blev 33 ett skäl att skylla ryggont på! Snack tycker jag, du är ju purung :)

    Stor kram och spikmatta är mitt bästa tips!

    Ida & Nike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja eller hur, det tycker jag också :).
      Spikmatta har jag inte haft en tanke på, det ska testas, tack för tipset! Kram Jennifer

      Radera
  3. Hejsan!

    Vad bra att du kom till en förtroendeingivande doktor om än något hårig i ansiktet, hihihi. Men du, det han säger håller jag delvis med om. Meeen. Utöver kost, att man är snäll mot kroppen, rör på den, tränar den osv, något som är livsviktigt: mental träning. Det är liksom grunden till allt. Jag kör med massor av affirmationer och det funkar kanon.

    Njut av helgen!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror på affirmationer och meditation, jag måste börja meditera mera tror jag! Men tror tyvärr att jag måste knäckas till lite också.

      Hoppas du får en underbar helg! Kram Jennifer

      Radera
  4. fortsatt härligt lördag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Hu, ja, kiropraktorer och nackar... Det är läskigt det där. Det är bara att hoppas att den man väljer var närvarande under den utbildningstimmen då de lärde sig hur långt man vrider... Skojade bara ;-). Men det är verkligen läskigt, men gör underverk! Så jag tycker absolut du ska gå. Och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu är jag less på att gå med smärtan så jag ger upp, på måndag ringer jag och bokar tid, dödsångest eller inte ;).

      Radera
  6. Å hu! Ja, då är väl jag också vanvettigt gammal som fyller 35 i april... Ont i nacke och rygg har jag också så jag borde väl också ta itu med det..

    Hoppas du får bukt med din värk!

    kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man går ju ofta för länge med värk och till slut blir det svårt att bli av med värken :(.
      Men det där med att vi är gamla har jag inte accepterat, jag tycker i alla fall att vi är unga ;).
      Ha det bra så bra! Kram Jennifer

      Radera
  7. Hej!
    Tack för titten hos mig, alltid trevligt att få en komentar ifrån en ny bloggare.
    Du har också en trevlig blogg!

    Vad tråkigt med din rygg, men en massör kan ju alltid vara bra att gå till.
    Stretchövningar är också att rekomendera, jag har köpt mig en massage boll som jag gnider mig emot....

    Hoppas du blir bättre, i mina ögon är du riktigt ung.
    Mvh Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det lät spännande med massageboll, det ska jag kolla upp :).
      Ha en riktigt bra dag! Kram Jennifer

      Radera
  8. Usch ja, kiropraktorer är ju lite läskiga med sitt knäckande!!!
    Jag har nu börjat gå till en naprapat, för henne berättade jag att jag inte alls gillade detta knäckande, så hon masserade och tryckte i lugn och ro, kändes väldigt bra.

    Men...när jag skulle gå så sa hin att nästa gång behövdes det knäckas lite på ryggraden,
    som på något sätt hade låst sig, usch,usch men,men man får ju hoppas att de vet vad de håller på med. Eller hur..hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det lät bättre med massage :) men vi får väl acceptera lite knäckande också :).
      Ha en bra dag! Kram Jennifer

      Radera
  9. Jaha men då vet jag varför jag har så rackans ont i ryggen...jag är helt enkelt gammal, helt normalt hihi!!
    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja det är bara att gill läget liksom ;)!
      Ha det gott! Kram Jennifer

      Radera
  10. Jaha... då ska man alltså börja se sig själv som gammal?? Det kommer nog vara svårt... känner mig fortfarande som tonåring ibland :)

    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera
  11. Shysst att säga att man är gammal...... inte känner man sig yngre eller bättre av de kommentarerna...

    Hoppas du hittar en bra kiropraktiker och får rätt på ryggen, trots din digra ålder......:-))

    Har aldrig testat det där med att knäcka loss rygg eller nacke, men det låter fruktansvärt obehagligt, men det ska ju verkligen hjälpa så då är det väl bara till att göra det!!!

    Lycka till,

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! jag ska försöka få tag på någon bra imorgon :). Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!