fredag 10 februari 2012

Fina Människor


Tänk vilka fina människor det finns, man skriver att man inte är på topp och får så fina peppande kommentarer, tack snälla ni!

Har när jag tränat nu på morgonen lyssnat på en fantastisk låt av Laleh, den i klippet ovan, "Bjurö klubb" heter den och jag älskar den. Jag visste knappt vem Laleh var innan jag såg henne i ett av mina favvoprogram "Så mycket bättre", vilken fantastisk tjej!

Har klarat av ett härligt pass på löpbandet imorse, så skönt. Jag känner att jag går lite mot strömmen när det gäller träning. Jag har alltid kört mycket styrketräning på gym med ganska tunga vikter, men när många nu kör stenhård styrketräning går jag från den mer och mer och tränar mer löpning istället. Jag vet inte riktigt varför det har blivit så men det känns som att jag har lättare att "rensa" hjärnan när jag springer, och det är väl det jag behöver kanske :). Jag älskar känslan efter träningspass och svetten dryper om en om man känner sig sådär fullkommligt slut i kroppen!



Tänk om man kunde få se så här fräsch ut
när man tränar, jag ser mer döende ut :).

Bilder från www.spotamore.se
och www.topphalsa.se
 Nu blir det lite nog lite städning och poppande av bra musik tillsammans med mina små innan vi ska bege oss till pulkabacken. Och ikväll blir det myspys i soffan med först "Amigo" såklart och sedan "På spåret" och så ska jag försöka övertala grabbarna att vi ska titta på "Midnatt i Paris", tror ni jag lyckas ;)?

Ha en toppendag alla fina!

Kram Jennifer

14 kommentarer:

  1. Hej! :)

    Då är vi två som avklarat träningspass på morgonen. Jag körde spinning 06:30 imorse. Jösses vilken hållning och energi man får efter det. Hela fredagen blir bara helt fantastiskt. Trots att jag jobbar till halv sex. Äsch då!!!
    Hihi.

    Ha en fantastisk helg!
    kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt med spinning, det var länge sedan jag gick på ett pass. Och visst är det härligt att träna på morgonen, det är precis som du skriver, man får sådan energi och då känns det ju lättare att jobba :). Ha en riktigt bra dag på jobbet och ha en underbar helg! Kram Jennifer

      Radera
  2. Låter härligt! Har varit förkyld ett tag nu och inte tränat på flera dagar:(

    Ha en fortsatt skön fredag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad tråkigt med förkylningen, krya på dig och ha en skön fredag du med! Kram Jennifer

      Radera
  3. Jag har gjort så på vårarna de senaste åren att jag löptränat innan jobbet. Har passat mig jätte bra o det har varit skönt att inte behöva göra det efter jobbet.
    Håller med dig om att det är skönt att svettas ordentligt efter ett löparpass!:) Önskar att jag också såg så fräsch ut efter ett pass, är knallröd o genomsvett o inte direkt fräsch!;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det skönt att ha det gjort :) och så blir man fylld med energi, i alla fall under förmiddagen ;). Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
  4. Gillade så mycket bättre i år och Lahles låttolkningar fast min favorit är med Jason när han sjunger flickan och kråkan,,,
    önskar dig en skön skön helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är riktigt bra! Ha en skön helg du med Sandra! Kram Jennifer

      Radera
  5. Hej Jennifer!

    Låter härligt med ett rejält träningspass och känna de där härliga endorfinerna rusa runt i kroppen då man är klar. Jag önskar så att jag skulle finna en passion för löpning men jag är inte där ännu. Mn jag har inte gett upp hoppet. En dag så kanske. Tills dess får jag glädja mig åt mina raska promenader. ;)

    Laleh är otroligt bra och vilken inspirerande kvinna som tar tag i saker och ting själv så att det blir precis som hon vill ha det. Mitt första "möte" med Lale var genom filmen Jalla, Jalla när den kom och därefter blev det hennes musik.

    Jag hoppas att ni fick en härlig stund i pulkabacken och att det bir en mysig tv- och filmkväll. Du får berätta vad du tyckte om Midnatt i Paris. Alla som har sett den hyllar den till skyarna och jag försöker hålla nere förväntningarna tills dess jag ska se den för att inte bli besviken och förvänta mig för mycket. Men alla hyllningar lovar sannerligen gott. :)

    Tack snälla du för alla fina och kloka kommentarer som du lämnar hos mig. Tack för att du delar med dig. Det betyder så mycket.

    Sköt om dig och ha en riktigt fin helg tillsammans med de dina.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta, vi fick en fantastisk dag, nöjda barn och en nöjd mamma :)! Vet du, jag har alltid avskytt att springa men efter min senaste graviditet så började jag att gå raska promenader på mornarna och gjorde säkert det i ett år och sedan hände något, jag kände att jag ville springa :). Jag önskar dig en härlig helg också! Kram Jennifer

      Radera
  6. Tjena

    Vi såg den igår, helt ok :)

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte lyckats övertala grabbarna än, men ska göra några fler försök, jag tror jag kommer lyckas :). Trevlig helg till dig också! Kram Jennifer

      Radera
  7. Hej vännen, visst va så mycket bättre super, vi kör skivan i bilen varje dag å om Fanny fick bestämma skulle vi köra flickan å kråkan hela tiden, säger de är hennes låt å sjunger med ;-) så tråkigt vi inte kunde följa idag, blev tom att jobba övertid 3 timmar :(havas iaf varit bra hela dan idag, så kanske kan bli date :-)
    Ha en mysig filmkväll, här har vi mys m fruktsallad å grädde å film

    Kram kram vännen ( har en överaskning åt dig till nästa gång vi ses)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var synd att ni inte kunde vara med, det blev en härlig utedag! Skönt att hon verkar må bra i alla fall. Vad duktiga ni är då dom äter fruktsallad, här har jag tryckt i mig en massa "älgskitar" ;). Överraskning? nu blev jag ju nyfiken. Vi hörs av under helgen. Ha det så bra Linda! Kramis Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!