torsdag 16 februari 2012

Färgchock!


"Nästa gång du köper hem tulpaner, testa en stark färg i buketten. Det piggar upp. Färgen orange är en riktig humörhöjare enligt färgterapeuter. Om du klär dig i ett oranget plagg ökar dina chanser för att bli på bra humör." 
Citat ur tidningen Leva PS! nr2 2012

Bild från www.writespirit.net
" Happiness is not something ready made. It comes from your own actions." Dalai Lama
 Ja, han verkar ju minsann vara lycklig och klädd i orange, man kanske ska testa :). Och vet ni, det verkar faktiskt vara en ganska "hot" färg för det finns en hel del oranget i butikerna!  Kanske ska inhandla lite till mig och barnen, jag är inte så förtjust i oranget men är det en humörhöjare så är det ;).

 

http://www.hm.se/

www.laredoute.se

En annan humörhöjare är att det är torsdagkväll och alltså ledig dag med mina småttingar imorgon, jippiiiiiiiii!

Ha en underbar kväll!

Kram Jennifer
  


 
 
 

   

11 kommentarer:

  1. Orange är definitivt inte min färg, men jag skulle kunna tänka mig orange blommor.
    Ska beställa lite kläder från H&M imorgon tänkte jag.
    Härligt med ledigt imorgon! Fast jag ska inte klaga då jag slutar kl 13 imorgon!:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så kul att få beställa lite kläder. Och skönt med fredag och sluta tidigt. Jag hoppas du får en härlig fredag! Kram Jennifer

      Radera
  2. Han är så klok han, Dalai Lama. Fin och inspirerande blogg du har!!

    SvaraRadera
  3. Mmm skönt att vara ledig imorgon:) Gahh men orange och lila är mina värsta färger så jag blir nog inte gladare av dom hihi. Stor kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, nej jag är inte heller något big fan av orange, i alla fall inte på mig själv. Men jag kan tycka det ser läckert ut på andra, så jag kanske får omge mig av folk som är klädda i oranget istället ;). Kram Jennifer

      Radera
  4. Jag är inte heller helt förtjust i orange på kläder, men orange tulpaner, någon färgklick i inredningen skulle man kanske se till att fixa om det ger energi.

    Jag har mycket orange i stugan i vardagsrummet och det är faktiskt ett mycket energigivande rum, det kanske är färgen som gör det????

    Vad härlig med en ledig dag med barnen, några planer??

    Ha en härlig ledig dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men nu gav du mig en idé. Vi ska måla väggar och tak vitt i stugan så det kanske inte vore så dumt med lite oranget i inredningen, kanske någon orange filt och kudde eller så. Stugna är min återhämtningsplats och då kanske det är bra att ha lite oranget :). Jag tror faktiskt på det där med färgterapi :).
      Inga särskilda planer idag annat än att vi ska hem till mina föräldrar och äta ikväll, så det blir nog till att bara ta dagen som den kommer, det ser ut att bli härligt väder! Ha en riktigt skön fredag. Kramar Jennifer

      Radera
  5. Sv; Så lite så, måste ju bjuda er kära läsare på lite behind the scenes..nästa gång blir det i bilder istället :P *Fniss* Kram Mary

    SvaraRadera
  6. Jag köpte mig ett orange linne i helgen. Jag måste säga att jag känner mig supermodern i det ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ja det finns som sagt mycket oranget i butikerna så jag tror jag ska försöka våga mig på något jag också! Kram JEnnifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!