tisdag 28 februari 2012

Lek

Mina småttingar fick en vilodag hemma med pappa idag och med strorebror som har sportlov. När jag kom hem från jobbet var de ute och lekte, det är ju fantastiskt att man kan vara ute så på em/kväll och att det fortarande är ljust, vilket härligt vårtecken!!! Nu ska jag väl vara ärlig och säga att jag inte var störtförtjust i att de ville vara ute och leka med mig och gå till lekparken, jag var bara trött och hungrig och ville gå in och dra på mig myspyskläder och få mat i mig. Men, men, vad gör man inte för sina små hjärtan, det vara bara att in och klä på sig lite mer och ta sig ett äpple och ut till barnen, och jag får väl erkänna en sak till, det var faktiskt helt ok att få lite frisk luft :). Kameran fick såklart följa med också ;)








Ja som sagt, det blev trots allt bra utelek, så jag får tacka barnen för att de såg till att jag fick lite frisk luft :). Snart blir det film och lite go´saker, vi måste ju ha lite sportlovsmys med äldste sonen trots att vi inte är lediga ;) Tänk att jag alltid lyckas hitta någon anledning till att få trycka i mig onyttigheter, fy på mig, skärpning!!!

Ha en bra kväll!

Kram Jennifer  



10 kommentarer:

  1. SV; Mmm...de där kopparna alltså. Får sitta på händerna för att inte beställa hem hela baletten ;)

    Klart att du ska ha lite sprotlovsgott ;) :P

    Kram Mary

    SvaraRadera
  2. Härligt med lek och bus utomhus tillsammans och tänk vad barn är kloka som vet precis vad vi behöver fast när vi själva inte vet. :)

    Jag känner igen det där med onyttigheterna. Här tycks vi också alltid hitta anledningar till kalasande på något gott. Får nog ta och skärpa oss lite här också. Det är tur att de ljus akvällarna är på inmarsch så att vi kommer vara ute mer. ;)

    Mys och ha en fin kväll tillsammans!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det bra att de påminner oss om vad vi behöver :). Ha det gott! Kram Jennifer

      Radera
  3. Ååååå så mysigt att leka ute, det är så härligt att få den där friska luften när man kommer hem från jobbet. Tur att de "drog" ut dig.

    Klart man ska hitta anledningar att mysa till det, och en sportlovskvällsmys är väl en mycket god anledning att mysa till??!!

    Ha en bra dag!


    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med lek. Att få vara ute med barnen är en härlig känsla. Mycket för att man ställer upp för dem men också att man kommer ut själv på lite olika äventyr :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det en härlig känsla helt klart! Kram Jennifer

      Radera
  5. Vilken positiv och härlig blogg. Jag gillar dina klokord här och där:))
    Det finns alltid en bra anledning att äta onyttigheter. Här blir det semla till lunch:)
    // Cicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din snälla kommentar!
      Semla till lunch lät kanon :).
      Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!