måndag 20 februari 2012

Förkylt var det här

Idag hämtade jag en genomförkyld liten tös från dagis, och nu känner jag mig som en fruktansvärt hemsk mamma, men min första tanke var "åh jag slipper simskolan". Jag vet det är hemskt och jag känner mig som den sämsta mamman i världen, lilltösen tycker att det är roligt på simskolan trots att hon grinar varje gång för att hon måste hoppa från kanten i stora bassängen och simma en längd, men mamman tycker att det är väldigt jobbigt med lirkandet och trilskandet att få henne att hoppa i och att när hon väl hoppat i försöka få henne att inte klänga på mig fullständigt utan försöka att göra några bentag och flyta. När vi sedan får gå till lilla bassängen så går det i alla fall bra, där tycker hon om att vara så länge hon slipper vara under vattnet med huvudet förstås :). Himla tjatande om den där simskolan här på måndagar, men det blir lite av en "klagofon" , det känns bättre efter att jag fått skriva av mig lite :).


Nej, någon ny Alshammar lär inte min dotter bli :)
Hur duktig är inte den tjejen, helt otroligt!

Bild www.simma.nu

Bolibompadags för barnen, tror jag ska passa på att ta mig en kopp thé och läsa några tidningar.


Ha en riktigt skön måndagkväll! Och du, ett tänkvärt citat också:
 "Det är svårt att finna lycka inom sig, men omöjligt att finna den någon annanstans."  Sebastian Chamfort

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Vi är lika dåliga/ bra mammor du å jag, kände oxå ett litet yes, när F blev sjuk idag. Fast själv sa hon såhär, mamma jag kan kräkas lite först sen simmar jag å efteråt kan jag kräkas igen ;-) Kramis å håller alla tummar att alla sjuklingar blir pigga snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ja de är härliga! E ville gärna gå på simskolan ändå hon också. Ja nu hoppas jag att sjukdomarna kan hålla sig borta! Kram på er!

      Radera
  2. Hej
    ja du dessa sjukdomar därför de kallar februari för vabuari....
    tusen tack för hälsningen och gör allt för att kurera mig.....
    fin kväll till dig
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Inget kul med sjukdomar :( Jag tror ändå att det är bra att vi kan säga att vi inte tycker allt är kul men att vi ändå gör det för barnens skull. Krya på er!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Hoppas att hon blir frisk snart igen. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Stackare som är förkyld! Hoppas hon krya på sig!

    Det där med att trilska och övertyga om vad som ska göras är ganska frustrerande, förstår dig precis. Känn inte dåligt samvete för det, det är helt naturligt att känna oviljan och lite olust kring aktiviteter som den du beskriver med simningen.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Pernilla för din kommentar! Kram Jennifer

      Radera
  6. Ja detta med att vara mamma är verkligen svårt ibland:-)
    Denna kärlek gör det sååå svårt ! Alla dessa måsten gör liksom att man glömmer att bara vara & njuta med barnen tycker jag...att faktiskt bara vara i nuet... även om det inte alls är roligt när dom är sjuka så har man ju då inget val än att bara just vara ....
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så sant så Erika! Kram Jennifer

      Radera
  7. Ja, det var verkligen ett bra citat!

    Förkylningarna hänger i här också, inte så mycket annat att göra än att ta det lugnt. Hoppas hon kryar på sig snabbt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pernilla, hoppas att ni också blir riktigt friska! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!