söndag 19 februari 2012

?????

Har varit på ett ljuvligt yogapass, som vanligt på söndagar. Det brukar vara olika teman på passen och ikväll var passet kreativitet. Vi skulle släppa fri vår kreativitet och lyssna på hjärtat vad vi vill och vilka drömmar vi har. Jag får lite lätt panik för jag känner att jag vet inte vad jag vill, vad har jag för drömmar? Jag känner mig vilsen, jag har jättemånga saker jag tycker om att göra men vad brinner jag verkligen för? Självklart min familj, de betyder mest för mig och jag vill uppleva lycka med dem, men mer då? finns det mer? Jag lyckades inte höra något från mitt hjärta idag, men jag ger inte upp jag fortsätter att lysnna och så småningom hoppas jag att jag lyckas höra mitt hjärtas röst ordentligt.

Känner mig lite lätt vilsen ibland.

Bild från http://www.svenskttenn.se/

Vilsen eller inte så har jag och familjen haft en riktigt mysig helg som började med god middag hos mina föräldrar på fredagen och på lördagmorgon åkte vi till stugan. Jag mår bra av att åka dit, jag blir lugn, eller i alla fall lugnare. Jag känner att jag har ro att vara med barnen göra det de gör och även göra det jag vill, som att ligga på sängen och läsa eller slumra en kort stund. Idag lät jag till och med disken stå och vänta och gick istället ut till familjen och lekte i snön och det händer inte ofta :), jag har så svårt att slappna av när jag vet att jag har saker som ska göras. Idag var det tösnö ute och takdropp och det kändes som vår, underbart!



Här är hela familjen, som snögubbar :). Och takdropp, så härligt! 

Och melodifestivalen skulle vi ju se, min lilla tös var så glad hela lördagen för att det var melodifestivalen, men när klockan var 19.15 så frågar hon om hon får gå och sova :). Men dansa har hon gjort ändå, just nu är det Eric Saade som är favoriten!



Mys i stugan :).

Hoppas att ni haft en bra helg och att ni får en bra start på nya veckan!

Kram Jennifer



10 kommentarer:

  1. Vilken armé av snögubbar! Härligt!!

    Glassen blev fantastiskt god!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh då kanske man ska testa :). Kram Jennifer

      Radera
  2. Åh, vilken härlig snögubbsfamilj!!

    Känner igen mig i dig, har också svårt att lämna saker, svårt att koppla av innan allt är fixat. Men jag tror det är viktigt att försöka. Bra jobbat med disken!:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig helg! Då skulle Ebba ha varit med oss till Melodifestivalens genrep på lördagen, Lovisa tyckte att det var en riktig höjdare!! Vart har ni eran stuga någonstans? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag kan tänka mig att tjejerna älskade det :). Det första Ebba sa på söndagmorgonen var att "nu missdae jag melodifestivalen :(" men vi får göra ett nytt försök nsta helg få se om hon är piggare då! Stugan ligger i Nordviken precis utanför Långshyttan, mitt tillflyktställe där jag bara slappar ;). Kram Jennifer

      Radera
  4. Vilken fin snögubbsfamilj!
    Jag känner mig rätt vilsen ibland jag med o undrar vad jag ska göra med mitt liv. Vore så skönt att ha en självklar dröm, men jag har inte det.
    Jag har tillbringat nästan hela helgen i sängen med feber o är hemma idag också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men din stackare, krya på dig! Kram Jennifer

      Radera
  5. Javisst är det svårt ibland att få fram sina drömmar, eller att bara få fram vad man blir lycklig av...

    Så konstigt, just den brevpressen du har på bild stod jag och höll i går på svenskt tenn,
    den var fantastiskt fin, men kände att jag inte hade ekonomi har köpa med mig den hem just nu!


    Fin måndag på dig/Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin, men men det går inte att köpa allt man vill ha :(. Ha en riktigt fin måndag du med Åsa! Kram Jennifer

      Radera
  6. Vilka härliga snögubbar, ni också..... så många det blev!

    Mysigt med stuga och ett ställe där man kan varva ner och försöka komma ifrån "måsten" och känna lugn.

    Förvirrad är bra, det leder ofta till ett beslut eller en tanke till slut, att vara förvirrad är säkert helt bra i procesesn framåt. Skönt med Yoga och olika teman. låter så mysigt!

    Ha en bra kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!