lördag 10 mars 2012

Vårtecken



Vilken dag! Vi packade väskan med lunch och gick till skogs, och vilken underbar dag vi fick. Jag är så tacksam över att ha skogen så pass nära vårt hem och att barnen tycker om att vara i skogen, till och med den blivande tonåringen följde med :). Och ni må tro att det blev några glädjerop från mamman när jag först fick syn på en nyckelpiga och sedan tussilago, snacka om vårtecken!!! Ett annat vårtecken idag var att jag kunde sitta på altantrappen i bara fleecetröja och dricka en kopp kaffe och läsa tidning, hur härligt är inte det?!?!

Det är någor särskilt med skogen, vi kan vara alldeles uppstressade och griniga men så när vi kommer till skogen så infinner sig lugnet. Ja, ja de små kan allt grina och ha sig men får de då något i magen så blir allt bra igen :).



Ja, det är en lycklig mamma när hela familjen är samlad!


Nu är min lilla tös så uppspelt inför finalen i melodifestivalen, men innan det så blir det lite god mat och jag skulle tro att lilltösen även vill se Evas Superkoll :).

Blir det melodifestivalen för er del också? Melodifestival eller inte så hoppas jag att ni får en riktigt bra kväll!!!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Älskar också att ta mig promenader i skogen, det stämmer precis är man lite stressad. så blir man genast lugn. Har hunnit med en liten skogsprommis med hunden Doris som vi ser efter i helgen.

    Strax melodifestivalen,och en kycklingpaj!
    Kram Loltta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad mysigt att vara hundvakt och smarrigt med kycklingpaj! Kram Jennifer

      Radera
  2. Vilken mysig dag ni haft! De är de bästa, när man har lilla familjen samlad.

    //Linda

    SvaraRadera
  3. Tack för titten:)
    Ja, skogen är bästa stället. Jag har hört att man sett tussilago här också men jag har inte sett nån än. Flugorna har dock vaknat. Idag var det varmt och soligt här men hu vad det blåste.

    Jag har kollat på Melodifestivalen fast än jag inte brukar det och det gick ju bra ändå...

    Trevlig fortsättning på helgen:))

    SvaraRadera
  4. Skogen är så underbar att vara i, vi får vara tacksamma att vi har så sköna/nära skogar
    här i Sverige att få vara i.
    Tussilago, wow, det har jag inte sett någon än!

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiska vårtecken, en nyckelpiga, helt underbart. härliga bilder och det riktigt syns hur härligt och njutbart ni hade det.

    Visst blev det en bra melodifestivalkväll?? Mannen och jag satt uppkurade i sovrummet i stugan (vi la golv i vardagsrummet så det fanns ingen möjlighet att se någon TV där inte.....) och åt efterrätt och myste. Blev lill-tjejen nöjd med vinnaren??

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det lät mysigt!!
      Jag blev väldigt nöjd med vinnaren, men hör på det här, lilltösen hejade på Ranelid och Torsten Flink, haha, jag vet inte hur hon fått den smaken :). Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!