onsdag 7 mars 2012

Jag överlevde

Idag var det dagen D, dags att åka till naprapaten. Åh vilken vånda, hela förmiddagen var en enda plåga och när jag väl var där så var han lite försenad så jag fick sitta och vänta, jag hade god lust att vända och gå ut igen. Men så kom han och efter att ha pratat en stund så kändes det ganska tryggt ändå. När han tittat på min kropp så sa han att det kommer att krävas ett antal besök för att få någon rätsida på mig. En sned fot, ett låst bäcken, låsta kotor i ryggen och låsta kotor i nacken och på tok för stela muskler. Han hade nästan aldrig haft någon som hade så hårda muskler i ryggen, hmmm, det kanske inte är så bra att förneka sin smärta och inte lyssna på kroppen. Och ve och fasa, han sa att min kropp kanske inte ville träna så mycket som jag gör, även om jag psykiskt mår bra av det så är det inte säkert att jag fysiskt mår bra av det, hu då, det ville jag inte höra, hur ska jag fixa det?!?! Ja, ja, jag överlevde i alla fall och det känns inte lika ångestfyllt att åka dit på måndag.





Härlig sommar i Sälen


Nej nu blir det till att försöka ta hand om min kropp. Jag vill ju må bra så att jag kan njuta till fullo av livet tillsammans med min kära familj.

Ha en skön kväll fina ni och kom ihåg att ta hand om er!

Kram Jennifer

12 kommentarer:

  1. Hej vännen så tufft för dig att ha ont i kroppen. Tänker på dig och hopas du känner dig bättre snart! Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för omtanken fina Maria! Kram Jennifer

      Radera
  2. Låter som att det verkligen var på tiden som du kom till naprapaten. Skönt att det inte känns så farligt att tänka på att du ska dit igen..... det blir ju bättre!

    Imponerad av att få bedömningen att man tränar för mycket.....tror aldrig någon, naprapat eller någon annan någonsin kommer att säga det till mig..... men man ska ju aldrig säga aldrig.....

    Det där med att hitta balansen och göra saker "lagom" är ofta ett bra recept. Var rädd om din kropp, den är viktig och behövs och ska räcka till länge och för mycket!

    Förstår verkligen att du börjar tröttna på korv och köttbullar......det var där jag var för någon vecka sedan. Denna veckan har två middagar av två fått tummen upp.....

    Var rädd om dig!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har så rätt så Pernilla, det gäller att hitta balansen.
      Kul med tummen upp för maten det blir ju så mycket lättare när barnen gillar maten och man slipper tjafs :).
      Tack härliga du för dina varma kommentarer! Kram Jennifer

      Radera
  3. Viktigt att tänka på sig själv, och du verkar verkligen behöva dessa besök.
    Hoppas att du blir bättre.
    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Skönt ändå att det verkar kunna gå att fixa din rygg. Det är verkligen svårt att få till den där balansen mellan träning och vila ibland. När det går bra är det ju så lätt att träna mer.
    Och jag är likadan, väntar tills det inte går längre, då söker jag hjälp. Så dumt!
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det svårt det där med balansen och att lyssna på kroppen. Tack för dina fina kommentarer! Kram Jennifer

      Radera
  5. hej
    Vad skönt att du gick och fick reda på vad du behöver göra, sedan handlar allt om en balans och lyssna på vad kroppen säger...
    ta hand om dig
    krma
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, Tack Sandra! Kram Jennifer

      Radera
  6. Jag håller med, långa helgfrukostar är så mysigt och härligt. Jaså, är dina barn rörliga.
    Det låter hemskt men har du provat sele vid matbordet? Jag tycker det funkar såå bra. Då sitter dom stilla och kommer till ro med maten!

    Fina bilder du visar! Åå snart är våren här på riktigt. Jag köpte några dahliaknölar och fröer igår så till helgen ska jag börja odla. =D Jippi!!!!

    kram Madeleine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej de är för stora för sele, 3 och 4 år, och det är bara just vid frukost som de är dåliga på att äta, men nu brukar det funka bra så att vi vuxna kan sitta kvar efter att de små lämnat bordet :).
      Ja snart är våren här på riktigt, härligt, även om det inte känns så just idag, för idag snöar det här :(. Må så gott! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!