fredag 2 mars 2012

Nykär

Idag är en fullbokad dag med roligheter så jag kikar bara in för att önska er en härlig fredag och dela med mig av en fin låt :).  Jag är lite nykär i Lisa Ekdahl. Jag lyssnade mycket på henne som tonåring och nu har jag "hittat tillbaka" :).




Hon är på jakt efter solen
Hon är på flykt från sin skugga
Hon har något hon vill lära dig
Hon säger för att kunna svälja måste du tugga
För att kunna lära måste du känna
Annars blir din kunskap grå och platt
Hon säger: människa skall inte vara ensam
Så kom låt oss dela denna alttför mörka natt
 
Hon är på jakt efter solen
Hon har seger i sitt steg
Hon går rakt in i ljuset
Hon må vara rädd men aldrig feg
Hon vågar vinna över rädslan
Hon kan se sin rädslas grund
Hon säger människan skall inte vara ensam
Så kom, låt oss dela denna alltför mörka stund

Lisa Ekdahl

Må så gott alla fina!

Kram Jennifer

(Det här som skulle gå snabbt, men oj vad det har krånglat som om det ser galet ut så är det inte med mening, det är något knas med blogger)

6 kommentarer:

  1. Så underbart fin!

    Trevligt helg till dig med familj/Åsa

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fantastiskt helg och hoppas på massa sol...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Jag vill önska dig en kanon trevlig fredag och en kanon fin helg!! Syns imorgon =)
    KRAMKRAM

    SvaraRadera
  4. Gillar inte blogger längre:((( Bara krånglar...Ha en härlig kväll/ Kram Anne

    SvaraRadera
  5. Oj, vad det var länge sedan jag lyssnade på Lisa. Tok-lyssnade när jag var yngre. Kanske skulle man rota fram lite gamla skivor...

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att höra Lisa, hon har så fina låter och tankvärda texter, så underbart.

    Tack för ett härligt inlägg på en härlig fredag. Du hittar så många bra texter, så kul och tankvärt att läsa, tack för att du delar med dig!

    Gällande telefonen som jag gjort 2 (!) inlägg från så är det en Samsung (fråga mig inte vilken variant) så det är en androidtelefon ingen Iphone. Den vände bilden konstigt på andra inlägget och jag har inte lyckats få till formatering på texten men annars är jag nöjd!

    Ha en bra helg!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!