söndag 11 mars 2012

Lat


Ha, ha härlig text, och jag känner mig lat just nu, men det här var ju ett bättre uttryck! 
Bild Pinterest



Jag är fortfarande inne i en väldigt trött period, har svårt att hitta energi till att hitta på saker. Jag får liksom anstränga mig till 100 % för att komma på saker att göra. Jag upplever det lite frustrerande för våren är ju på intågande och jag borde spritta av energi. Och så känner jag mig oerhört lat för att jag inte tar i saker här hemma, jag har en tvättsuga som ser ut som en rövarkula och en trädgård som ser ut som ett slagskepp och altanen är som en soptipp. Det är mycket jag har att göra, mycket jag vill göra men jag saknar kraften att ta tag i det. Jag styr mina tankar, men just nu känns det som att någon annan styr dem och jag har svårt att ta över och styra dem igen.

Dagar som igår, familjen på solig utflykt i skogen, ger mig energi, så jag antar att jag behöver fler sådana dagar :).

Önskar er en fin söndag och en massa härlig vårenergi!

Kram Jennifer

19 kommentarer:

  1. härliga ord.....

    ha en skön skön söndag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sandra, hoppas att din dag varit bra! Kram Jennifer

      Radera
  2. Känner igen mej i din trötthet emellanåt. Vi behöver nog de dagarna också för återhämtning. Men vilken härlig dag ni hade igår!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej hej! här ramlar jag in.
    Känner igen det där! Men det är väl ganska vanligt vid våren att man tappar energi..?! Tror du hittar den igen!
    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du ramlade in här :). Nej, jag är nog inte ensam om att tappa energin och den brukar ju komma tillbaka. Hoppas din dag varit bra! Kram Jennifer

      Radera
  4. Ta hand om dig vännen, du får göra fler utflykter med familjen! Kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får jag göra, tack för omtanken Maria! Kram Jennifer

      Radera
  5. Visst får man ha sådana dagar i sitt liv...
    Släpp kraven och njut av det du tycker om istället som skogspromenader med familjen, tex...

    Dina barn är små lägg din tid på dem, hemmet finns kvar och kan grejas med en annan gång....
    Barnen blir fort stora kan jag lova, och då står man där och behöver ha lite att greja med.

    Så mitt tips till dig är! Gör det du mår bäst av! Att vara med barnen är ett mycket klokt val, det andra är bara ilands problem.
    Tyvärr kan denna tillrättalagda värld bli lite stressande ibland när man läser om hur duktiga alla är... Skit i det och var dig själv då mår man bäst.

    Bamse kramen goa du!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta för din fina och kloka kommentar. Jag tar verkligen till mig av det skriver. Kram Jennifer

      Radera
  6. Här börjar energin komma tillbaka, men nu finns inte tiden till allt jag vill göra!
    Jag är i samma situation som du, maken åker inte slalom. Jag är uppvuxen med fjällsemestrar och kom till en punkt när jag fick göra ett val. Aldrig åka skidor mer eller åka iväg själv med barnen. Jag valde det senare och har inte ångrat det en sekund!:) Nu har jag ju inte varit iväg helt själv och det var en trygghet första gången.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Hittade dig genom min vän Lotta. Ni skriver så klokt allihop. Jag känner igen mig i allt! Jag som varit svårt sjuk försöker tänka mer på att fånga dagen och ta vara på tiden här och nu, men ibland måste man ta tag i lite måsten. Annars blir i alla fall jag stressad...
    Väljer man att göra det man mår bäst av, så kommer säkert energin tillbaks också:-)
    Kram på dig!!!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du tittade in och tackså mycket för din kloka kommentar. Och jag håller så med dig, vissa måsten behöver man göra för att inte bli stressad. Kram Jennifer

      Radera
  8. Lyssna på kroppen och vila först, så kommer nog inspirationen sen. Så brukar jag säga till andra. Men. Inte lyssnar jag på mina egna kloka ord inte ;)
    Hoppas Vårkänslorna slår till snart!
    Kram Paulina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det svårt att lyssna på sig själv, det är lättare när andra påminner en, så tack för påminnelsen! Kram Jennifer

      Radera
  9. Spar din energi, bry dig inte om den där tvättstugan eller trädgården, de går ingenstans. Gör det en dag när du har energi och ha fler utflykter i solen. njut och må bra och gör det du mår bra av!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack så mycket för din fina stöttning Pernilla! Bamsekram Jennifer

      Radera
  10. Man får lov att vara trött vid denna tiden på året. Det vänder snart.

    SvaraRadera
  11. Det är ok att känna så Jennifer. Ibland finns det helt enkelt ingen ork och kraft för alla måsten och då är det viktigt att lyssna på kroppen och hjärtat. Göra det som DU mår bra av och som ger DIG kraft. Omge dig med de människor som lyfter dig. Och du, trädgård, tvättstuga och allt det andra går ingenstans. Ingen av oss har hem som ser ut som i inredningstidningarna utan vi känner alla igen oss i den där överfulla tvättstugan, altanen som fortfarande har resterna från förra sommaren kvar utomhus och rm som man hellre stänger dörren om.

    Så ta hand om dig, gör sådant som du mår bra av och som ger dig energi och känn att du är good enough. För det är precis vad du är.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotta för din kommentar, jag suger i mig av alla kloka kommentarer och försöker mer och mer acceptera att det är ok att vara lite trött ibland. Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!