tisdag 6 mars 2012

Lite tråkigt

Ja lite tråkigt har vi haft idag, eller i alla fall jag. Jag har varit hemma med barnen då minsta grabben inte alls är i form, blödde näsblod hela morgonen och har diaré. Barnen har lekt med varandra och haft roligt, men de har inte riktigt velat göra någonting när jag har kommit med förslag och det är verkligen ett tecken på att de inte är helt i form. Annars är det de som tjatar på mig att vi ska hitta på saker, men idag ha de mest velat leka själva, vilket såklart är bra men det blev lite tråkigt för mamman :).
Jag passade på att rensa lite i tvättstugan, två stora säckar "skräp" fick jag ihop och ändå ser det fortfarande ut som ett bombnedslag där inne, ja, ja, nu har jag i alla fall kommit igång så fyller jag några säckar till så kanske det snart ser skapligt ut därinne.





Passade på att roa mig med att ta lite kort på tulpanerna som jag har i köksfönstret, och jag blir mer och mer sugen på att köpa en systemkamera, det är ju riktigt roligt att fotografera! Och så är det så roligt för lilltösen tycker också om att fota, så kanske hon och jag kan få ett gemensamt intresse. Just nu knäpper hon kort på mig som sitter vid datorn :).

Ja och nog har de små underhållit mig lite också, det har varit både trolleri och melodifestivalen här hemma idag! Och så fixade vi våfflor med grädde och sylt till kvällsmat :).






Det är trötta barn här så det blir sängen alldeles snart sedan tror jag det får bli en tur på motionscykeln för min del och få lite energi och sedan sätta mig och titta på kameror och drömma lite :).

"Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra." Nalle Puh

Hoppas ni haft en bra dag och ha en riktigt skön kväll!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Ibland är det väl helt ok att ha det lite tråkigt och två säckar "skräp"
    är väl bra en tråkig dag!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Sv: Vad kul att du hittat min blogg!
    ja du, sjuka barn hade man helst varit utan, men våfflor, underbart!

    SvaraRadera
  3. Hej
    inte roligt när barnen inte är på G, men skönt att få lite rensat....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Usch då, stackars småttingar! Näsblod, det lät läskigt, tycker jag som inte tål se blod.

    Och städa tvättstugan... bra gjort!!

    SvaraRadera
  5. Härligt att bli av med två sopsäckar med skräp!:)
    Tråkigt med sjuka barn, men gott med våfflor. Vi åt våfflor till lunch idag med sylt, grädde och glass. Var väldigt mumsigt!:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk vad skönt det är att få rensa undan :). Ja men visst är det mumsigt med våfflor, jag kommer aldrig växa ifrån det :). Ha det nu fortsatt riktigt skönt på semestern! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!