torsdag 29 mars 2012

Jag är en uggla

Bild lånad här

En riktig uggla det är jag det, precis som jag skrev igår. Vad menar jag med det då? Jo vi fick för ett tag sedan göra ett personlighetstest på en kommunikationskurs på jobbet och det visade att jag är en uggla. Vi fick svara på ett antal frågor och utifrån det fick vi se om vi var en S:t Bernhard (relator), Krokodil (motivator), Uggla (processor) eller Noshörning (producer). Hur är man då som en uggla?

En ugglas styrkor:

  • genomtänkta
  • plikttrogna
  • omsorgsfulla
  • systematiska
  • sakliga
  • behärskade
  • uthålliga
  • konsekventa
En ugglas svagheter:

  • tvekande
  • försiktiga
  • avvaktande
  • reserverande
  • omständiga
  • byråkratiska
En effektiv uggla är bra på att analysera och strukturera samt utveckla praktiska lösningar på komplexa problem. Medan en ineffektiv uggla arbetar enbart för sig själv i stället för att samarbeta med gruppen. Blir pedantisk och övernoggrann, vilket bromsar gruppens arbete.

Ja den beskrivningen stämmer faktiskt bra på mig, både de positiva och de nagativa sidorna.

Det skulle bli ett sådant långt inlägg om jag skulle beskriva alla stilarna så jag gör inte det men ni kanske kan gissa lite utifrån djuren hur de är? Finns önskemål kan jag beskriva det i ett senare inlägg :).

MIn lilltös har varit i foto-tagen igen :)



Det är så kul när hon springer runt med kameran :).
Det lutar förresten åt att det blir en Canon 550D för
vår del,någon som säger bu eller bä?

Nu tror jag att det blir en uppfriskande promenad och sen blir det final i Biggest Looser, ska bli så spännande att se hur det gått för alla. 

Önskar er en härlig kväll!

Kram Jennifer

14 kommentarer:

  1. Haha, jag är nog också en uggla! Skulle vara kul att läsa om de andra djuren.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vad kul, då återkommer jag med de andra djuren så småningom :). Kram Jennifer

      Radera
  2. Spännande. Jag är nog ingen uggla. Behärskad och genomtänkt. I wish ;)

    SvaraRadera
  3. Bä. Tror jag. Det är iallafall den jag suktar efter. Jag har ingen systemkameraerfarenhet och jag har förstått att det är en bra kamera som lirar i mellanklassen. Inte nybörjare nybörjare och inte avancerade fotografer. Sedan är det ju det där med objektiv och det är en hel vetenskap.

    Mycket roligare att vara uggla än triangel och fyrkant. Eller färg. Jag är nog lite uggla och ev lite S:t Bernhard. Definitvit inte krokodil.

    Ha en fin kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den uppfattningen jag fått av den också. Och för vår del blir det toppen för då har vi samma som svärfar och han har flera objektiv och då kan man ju kanske få låna ;). Ha det! Kram Jennifer

      Radera
  4. Sv; Det är klart att du ska göra det! om du använder ett recept med sockerlag (förslagsvis mitt ;)) så har du större chans att få fina glansiga och jämna macarons. Jag har en felsökningsguide också, läs igenom den så förstår du om det går åt pipan. Fråga gärna om det inte går bra, lovar att försöka svara så tydligt det bara går! :) Kram Mary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad snäll du är, ja få se om jag återkommer eller om jag klarar av det själv :), men det blir först nästa helg jag testar. Kram Jennifer

      Radera
  5. Älskar Canons kameror överlag, jag har både en "vanlig" systemkamera och en digital och kör även canon på min lilla kompakta kamera! Köp! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, nu har vi bestämt att det bli en sådan, så nu är det bara att leta reda på bra priser :). Kram Jennifer

      Radera
  6. Kul att ni tänker skaffa kamera, tror den modellen är typ den som både jag och Carina har. Kanske du å jag skulle satsa på en fotokurs till hösten så man lär sig några små trix å finneser kanske :) Kramis å ha en toppenhelg ugglan ( jag tror att jag skulle vilja vara en katt, fast den fanns ju inte, men katten måste ju stå för att man helst vill ligga på en solig plats å mysa och ha människor runt omkring en som älskar en och tar hand om en å det enda man behöver göra är att älska dom tillbaks :) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men du, det kanske vi kan göra, vi får kolla hur vi har det med tid och vad det finns för kurser :). Ha en riktigt toppenhelg du med! Kramis

      Radera
  7. Glömde ju skriva, visst var det helt otroligt va duktiga de varit i biggest looser blir grymt imponerad.

    SvaraRadera
  8. Jag vill också ta testet och framförallt så vill jag få resultatet UGGLA!

    Det är ett djur man vill efterlikna ju så lyckost dig :)

    Kram

    Ida & Nike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja fast alla djuren är bra på sitt sätt och ofta så är men en blandning av dem men drar lite mer åt något av dem :). Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!