måndag 5 mars 2012

Hungrig

Sitter i fåtöljen med datorn i knät och på tv är det halv åtta hos mig och jag blir ju bara så hungrig. Det är hopplöst att titta på sådana program, det blir så lätt att jag springer i skåpen och rotar efter onyttigheter. Och inte blir det bättre av att jag är så himla trött, när jag är trött så kan jag inte stå emot mitt sug, jag orkar liksom inte hålla pli på mig. Nu när ljuset kommer mer och mer så tänker jag såklart att jag ska bli piggare, men det är något konstigt, jag blir liksom bara tröttare och tröttare. Jag skyller på ryggen och skuldran, att det är smärtan som gör mig trött. Idag har jag i alla fall bokat tid hos en naprapat så på onsdag är det dags och jag har redan ångest, hade ångest när jag ringde. Hur var det nu igen, man ska leva här och nu och inte tänka på det som ligger framför en, men jag kan liksom inte låta bli att gruva mig :(.



Längtar hit! Att bara få gå och strosa och när man känner för det så
sätter man sig ner och tar något gott att äta, eller bara en kall, kall öl!

Nej, nu ska jag njuta av att titta in hos er och då glömmer jag nog bort värk och hemska naprapatbesök :)

"Jag tänker aldrig på framtiden. Den kommer tids nog."    Albert Einstein
Må så gott!
Kram Jennifer

14 kommentarer:

  1. jag blir sååå glad över din fina kommentar och jag tackar ödmjuast =) Mega stora kramar denna måndag!

    SvaraRadera
  2. Har du ont så blir det nog skönt med ett naprapat besök, ska du se.
    Lycka till!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, ja jag håller tummarna för att det ska bli bättre! Kram Jennifer

      Radera
  3. Sv; Åhh då kommer du gå igång helt i slutet av veckan då ;) Riktig chokladbonanza :P

    Förstår precvis vad du menar med de där matlagningsprogrammen :P

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du bokat tid för att komma tillrätta med smärtan, även om jag verkligen förstår din "ångest".... men det kommer garanterat att kännas bättre när du väl varit där en gång....

    Tack för dina fina kommentarer på min blogg, uppskattar det så mycket!

    Förstår precis vad du menar gällande matlagningsprogram, visst blir man hungrig och sugen, konstigt nog är det oftare onyttigheter jag blir sugen på än att verkligen laga maten....skulle gärna äta den men det är ju inte så att jag rusar till köket och börjar kocka.....

    Ha en bra tisdag!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, hi, samma här, jag rotar i skåpen efter godis och kakor :). Ha en bra tisdag du också! Kram Jennifer

      Radera
  5. Hej
    hoppas att besöket gick bra och man ska inte oroa sig i förväg bättre att leva i nuet.....

    ha det så gott
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska dit imorgon, men jag försöker att inte tänka på det nu :). Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
  6. Fantastiskt bra Einstein-citat.
    Jag kör morgonpass några gånger i veckan. Det börjar halv sju och jag är alltid där i god tid för att hinna vakna i lugn och ro. TV4 morgon står alltid på i gymet och precis innan passet börjar är det kockarna. Sjukt motiverande att träna hårt som faaaan så jag får skynda mig hem ÄTA!.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ha, ja men det var perfekt som motivation då! Det är det jag också tänker på när jag kör mina morgonpass, snaaart får jag äta frukost ;), kanske ska be om en tv så kanske jag kör ännu hårdare ;).

      Radera
  7. Skulle också vilja åka till Paris igen... och fika.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Amen, nu får du väl ge dig!! Man dricker väl inte öl i Paris?! Där dricker man rött vin. I mängder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, nej du inget går upp emot en kall öl när man gått och gått och man är trött och törstig, då spelar det ingen roll vart i världen man är, inget slår en kall öl då :)!

      Radera

Tack fina för din kommentar!