söndag 25 mars 2012

Inte bra, grrrr

Nej fy vad besviken jag blev efter dagens löppass. Jag körde ett långpass, eller långpass och långpass, ca 14 km och det är långt för mig. Jag hade ställt in mig på ett pass där jag bara skulle njuta av det vackra vädret och må bra, men det gick så tungt och långsamt och jag kunde inte alls njuta och efteråt kändes det i min kropp som det kändes efter Lindingöloppet 30 km, ont överallt och tvärslut. Grrrrr vad sur jag blir, jag vet, jag ska lyssna på kroppen och troligen var det här ett sätt av den att säga till mig att jag inte är riktigt redo att köra igång med sådana pass än utan låta den vila upp sig, men jag har tagit det så lugnt i 14 dagar nu :(. Jaja, nu har jag fått klaga av mig lite och jag får invänta kroppen tills den är med på noterna igen.




En stolt lilltös som ska på kalas!


Annars har det verkligen varit en toppenhelg, lugn och skön och en massa tid med de små och jag har prioriterat att vara med dem istället för att hålla på med en massa här hemma :). Och jag avslutar dagen med ett underbart yogapass, då får kroppen lite träning i lugnare former som den verkar vilja ha nu ;). Hoppas ni alla haft det lika härligt!




Vår fina, fina björk, som vi eventuellt måste ta ner :(.


Ha det riktigt bra!


Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Så rätt att prioritera barnen istället för hushållssysslorna! Hmm vill också komma igång med löpningen igen, men det var ett bra tag sedan jag sprang...du verkar bra på det! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Jennifer!

    Du är en sann inspirationskälla när det kommer till att ta hand om sig själv och sin kropp. Du är mån om din hälsa och det är inspirerande att läsa. Jag måste bli bättre på den där motionsbiten. Iallafall under de kalla och mörka månaderna då jag endast promenerar varje dag. Men nu och några månader framöver blir det mycket trädgårdsarbete och då känns det faktiskt som om jag får precis den träning jag behöver. Gratis dessutom. ;)

    Klokt av dig att lyssna på din kropp och även om det är frustrerande så är det säkert så att din kropp vill mjukstarta. Ge det lite tid så är du säkert snart där igen.

    Vilken söt liten kalstjej! Det är så spännande och roligt att gå på kalas. Hoppas hon hade det trevligt? :)

    Ta hand om dig vännen och så hoppas jag den nya veckan börjar på samma fina sätt som denna slutar.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för din kommentar, blir alldeles varm inombords. Jag försöker mer och mer att lyssna på kroppen och inte bara köra över den, resan har börjat men jag har en bit kvar.
      Promenader är riktigt bra motion och egentligen tror jag inte det behövs så mycket mer än det om man nu inte är ute efter mer förstås, men för att få kroppen att må bra så tror jag att promenader är toppen :). Och trägårdsarbete tar riktigt bra!
      Lilltösen kom hem nöjd och glad efter kalaset :). Önskar dig en riktigt härlig vecka också! Kram Jennifer

      Radera
  3. Hej Jennifer! Tack för din rara hälsning! Tycker du har en jättefin blogg, så underbart att ha rötter i vackra Dalarna. Är just nu Stockholm och njuter av att vara här ett tag. Våren är skön och njutningfull.

    Ha en fin vecka!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja våren är härlig! Ha en riktigt bra vecka du med! Kram Jennifer

      Radera
  4. Jag förstår precis vad du menar med att det gick segt på din löpning för jag verkar vara i en svacka och känner varje gång jag springer att kroppen vill lixom inte och man blir bara såååå sur. Jag har dock lärt mig att lyssna mer så vill den inte så behöver den inte =)...dock måste man pressa lite. Kroppen kan ju inte bestämma allt hihi!
    Önskar dig en trevlig måndag!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja visst är det så, man måste skilja på att vara lat och att lyssna på kroppen ;). Önskar dig också en riktigt bra måndag! Kram Jennifer

      Radera
  5. 14 km kallar jag också för långpass!:) Var ute igår och hjärnan tyckte att det var jobbigt och segt, men inte kroppen. Gjorde en av mina snabbaste rundor och det stärkte mitt självförtroende massor. Nu får jag börja öka sträckorna också. Är ju inte långt kvar till 12 maj...
    Tack för dina kommentarer på min blogg, blir alltid lika glad!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att det gick bra! Ja 12 maj närmar sig med stormsteg och jag hoppas verkligen att min kropp vill hänga med mig :). Tack själv för dina fina kommentarer! Kram Jennifer

      Radera
  6. Vad skönt att resten av helgen var bättre än springturen! Härliga bilder du bjuder på. Och du, nästa gång flyger du fram, jag känner det på mig;)
    Kram och tack för söta kommentarer hos mig, de värmer!
    /Pavvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv kära du! Jag jag hoppas du har rätt i det där med att flyga fram :). Kram Jennifer

      Radera
  7. Ja nu har du lärt att du måste lära dig lyssna på kroppen, jag tror definitivt inte
    att du är någon lat typ, så när det känns trögt då är det nog din kropp som vill
    säga något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tog det verkligen som ett tecken på att min kropp behöver mer vila så det får fortsättningsvis bli lättare pass till dess att jag får kroppen med mig. Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!