söndag 4 mars 2012

Blivande fotograf och katastrof

Börjar med katastrofen, jag missade vasaloppsstarten på TV, hur kunde jag???? Jag glömde helt bort det imorse, jag som alltid brukar duka upp med god frukost framför teven och sitta och mysa. Ja, ja mysfrukost fick jag i alla fall och målgången såg jag, ett stort grattis till Brink, men mitt hjärta klappade ju lite extra för dalmasen Tynell förstås :).




Vilken härlig helg jag och mina minsta hjärtan haft i stugan, träffat underbara kompisar, tittat på melodifestivalen och dansat och myst ute i det härliga vädret. Och min lilla tös har fått ett nytt intresse, nämnligen att fotografera, hon frågade om hon fick låna kameran och oj vad hon har knäppt kort, helt otroligt, och hon har fixat och arrangerat, så roligt att se. Några bilder tyckte jag blev riktigt bra!




Visst är hon duktig min lilla tös, hon är bara 4 år :). På den översta bilden bad hon lillebror att hålla handen bakom så att inte bollarna skulle ramla ner :).





Som sagt, en underbar helg har vi haft och jag hoppas att ni haft detsamma!

Nu blir det filmmys här hemma. Jag har inte hunnit kika in något till er, men jag lovar att besöka er imorgon och antar att jag då får en massa trevlig läsning :).

Ha en skön söndagkväll och en riktigt bra måndag!

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Undras hur bra man blir om man på allvar börjar att fotografera i tidig ålder? Jag menar, barn har ju så himla lätt för att lära sig, så det kan ju knappt misslyckas om man hjälper dem att komma igång. Visst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de kan nog bli riktigt duktiga då, om de är intresserade förstås :).

      Radera
  2. Härliga bilder!

    Jag håller helt med dig om att det är något speciellt med vasaloppsstarten :) år efter år...


    KRAM

    Ida & Nike

    SvaraRadera
  3. Jag har inte alls förstått det där med vasaloppstarten, kan vara för att jag bor i skåne och det där med längdåkning på skidor inte är det jag har sysslat med så mycket i mitt liv. Sällan det finns förutsättningar för det..... det blir i så fall med hjul under skidorna och bar asfalt, inte riktigt samma känsla.... dock kan jag tycka att det är ganska maffigt att se när så många människor samlas och startar på samma ställe..... men jag ställer ingen klocka för att se det....

    Vilka fina bilde och så kreativt av dottern att arragera bilder, se till att få hjälp av brorsan..... det ska bli spännande att följa hennes bilder på din blogg!!!

    Ha det gott!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha nej jag är nog lite "skadad" i och med att jag är dalkulla :)! Kram

      Radera

Tack fina för din kommentar!