torsdag 8 mars 2012

Goa ungar

Nu sitter det ett par trötta barn i soffan och tittar på Bolibompa. Lillkillen sitter i lilltösens knä, hur sött som helst. Innan Bolibompa så var de uppe och spelade spel med sin storebror, det känns så gott i ett mammahjärta när de kommer så bra överens :). Men man vet aldrig hur länge det varar för rätt som det är så försvinner det där gosiga och de förvandlas till ena riktiga illbattingar, men just nu njutar av att se mina goa ungar!

Mina minsta små hjärtan, mitt större hjärta vill inte vara med på bild :).

Ha, ha, ja de lugna barnen i soffan dansar nu för fullt till Bamses Dunderhits, det är snabba vändningar här!

"Att gifta sig, skaffa familj, ta emot barnen som kommer, ta hand om dem i denna värld och kanske till och med lära dem en del, är enligt min mening det största som en människa överhuvud taget kan lyckas med." 
citat av Franz Kafka

Dags att hänga med i dansen :), ha en toppenkväll!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Hur gamla är dina barn?
    Njut av kärleken och samspelet och allt det där fina och ömsinta mellan dem. Hehe. It won't last.
    Min äldsta fyller tretton den 24:e. Han är tio gånger värre än en hormonstinn gravid kvinna. Han gråter visserligen inte. Han är ju kille. Men dessa humörsvängningar. Utbrotten. Och sedan närhetstörstande. Sjukt påfrestande. Men ganska kul samtidigt. Lite sött. Just nu anpassar vi oss så gott det går efter honom. Det går utmärkt att förklara för Molly 4 1/2, men att försöka förklara för den andra tweenisen som blir elva den 13:e, är liiiite mer problematiskt. Suck. Jag är helt slut.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min äldsta son blir också 13 i år :) i april. Men han är fortfarande ganska lugn, det är bara ibland man hör lite mumlande kommentarer som jag inte har hört förrut :). Men han skäms ju över precis allting, och att mamma börjat blogga förstår han ju inte alls det är ju bara sååå onödigt ;). De andra är 4 och 3 år och de är ömsom bästa kompisar och ömsom värsta fiender, som sagt syskonkärlek!
      Kram Jennifer

      Radera
  2. Haha. Nu såg jag ditt Kristina Lugn-citat. Kan man annat än älska henne?

    SvaraRadera
  3. underbara ungar och så härligt det är med syskonkärlek, det härliga är just det du beskriver att det är lungt och kärleksfullt alla vill vara tillsammans med alla och sen plötsligt blossar det upp och blir världens konflikter och sen lika snabbt är det lugnt igen..... Syskonkärlek är underbart, man vet var man har varandra, känner varandra och litar på varandra.

    En av mina störst sorger är att min dotter aldrig kommer att få ett syskon. Det blir inga fler barn här. Men jag har gett henne det näst bästa, bonussyskon som hon älskar och blir älskad av som om de är syskon på riktigt. Att se deras kärlek och omtanke om varandra, men också hur de kan braka samman och bråka och vara ovänner är underbart och gör hjärtat varmt. De har verkligen så mycket kärlek för varandra, helt underbart!

    Ha en underbar fredag och njut av din härliga familj!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det väl fantastiskt att det går att få syskon ändå även om de inte är biologiska. De har varandra och kan stötta varandra och bråka med varandra vilket också kan behövas ibland ;), jag förstår att det känns gott i ditt hjärta att se deras kärlek och jag hoppas att det hjälper dig att komma över sorgen.
      Jag önskar dig och din familj en fantastisk fredag, njut och må gott! Kram Jennifer

      Radera
  4. Javisst är det ljuvligt med syskonkärlek - det värmer verkligen oss mammor!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!