söndag 18 mars 2012

Lugn och ro

En väldigt lugn helg har det varit för vår del. Vi drog iväg till stugan igår och hade väl lite planer på att vara ute och planera lite vad vi vill göra med tomten, men vädret var inte direkt det bästa så vi var inne och hade det lugnt och skönt och spelade lite spel och så istället.

Detta spel spelas flitigt i stugan!


Solen lyste med sin frånvaro även idag så bestämde oss för att ta en tur till IKEA, inte för att vi skulle handla något utan mer för att sysselsätta oss med något. Men jag vet inte jag, det där med att åka hela familjen till IKEA, det slutar oftast med bråk och grin om jag ska vara ärlig. Fast det gick skapligt idag i alla fall, men jag tor inte att maken kommer att vilja åka dit på ett tag nu :). Det har hänt något i vår familj, förut var det jag som blev uppstressad i sådana situationer, men nu är det ombytta roller, jag håller mig lugn, men det är lite värre med maken ;).



Väl hemma så tittade solen fram och det blev lite lek ute. Storebror spelade fotboll med lilltösen och hon var så nöjd och tyckte det var jätteroligt, det är ju bland det bästa som finns när storbrorsan är med och leker. Lillgossen tycker mer om att vara för sig själv, han ägnade sig åt bandy.






Ja tänk, nu går det snart att sitta här ute och äta, så härligt! Om man vill få lite sliten stil på sina utemöbler så är ett hett tips att låta dem stå ute hela vintern ;).

Snart dags att sticka iväg på yoga, ett härligt avslut på en bra vecka!

Hittade ett citat som verkligen fick mig att tänka till, tror det får bli min sankalpa under dagens yogapass, en önskan att hitta lugnet inom mig för jag har svårt med det.

"Om en människa icke finner lugnet inom sig, söker hon det fåfängt på annat håll." Okänd

Hoppas att ni alla får ett bra slut på denna vecka och en bra start på nästa! (Efter yogan ska jag i lugn och ro titta in hos er :))

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Så härliga bilder du bjuder på =)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig helg =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ja helgen blev inte som tänkt här heller men lugn i alla fall...
    ja snart kan man sitta ute och njuta....
    ha en härlig söndagskväll och tack för din hälsning
    kram sandra

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig familje helg, ni verkar ha haft.
    Här har helgen gått i ett rasande tempo....för fort alltså, imorgon måndag gäller att tänka positivt, bara fyra arbetsdagar åker till Danmark på fredag morgon...längtar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så härligt att få åka till Danmark, jag förstår att du längtar! Hoppas då får lite lugn under veckan innan du åker! Kram Jennifer

      Radera
  5. Jättebra citat! Så är det verkligen.
    Ni ser ut att ha haft en mysig helg. Ja, snart kan vi börja sitta ute och äta. Jag har lyckats fått nån frukost och nån fika i solen på bron. Men idag blåser det så jag kurar inomhus istället.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Sv; Grymt enkel maträtt som är både nyttig och god..faktiskt. Försöker själv undvika allt som stavas snabbmakaroner och korv..och då är det här ett bra alternativ!

    Mysiga bilder, vilka sötnosar!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!