fredag 30 mars 2012

St Bernhard


Alltså de är ju bara så himla söta!
Bild lånad här

Ja men jag fortsätter att presentera de övriga djuren. Och idag är det dags att beskriva personlighetsstilen St Bernhard. Förresten jag har alltid velat ha en sådan hund, de är ju så himla söta, men har man en man som fullkomligen hatar hundar så det i princip är så att jag får välja mellan hund eller make så går väl maken först då ;).

En St Bernhards positiva egenskaper är:

  • trofasta
  • smidiga
  • ödmjuka
  • känslosamma
  • stödjande
  • lugna
  • hjälpsamma
  • taktfulla
  • varma
Negativa egenskaper:

  • eftergivna
  • passiva
  • självuppoffrande
  • räddhågade
  • beroende
  • ickekrävande
  • överkänsliga
En effektiv St Bernhard ser till att alla i gruppen är med, hanterar konflikter diplomatiskt och sköter gruppens sociala behov medan en ineffektiv St Bernhard förnekar konflikter, blir en ja-sägare och överbetonar relationens betydelse till nackdel för prestationen.

Någon som känner igen sig? Självklart är det så att man är lite blandning av alla djur men man drar ofta mer åt ett av djuren. Men jag ska erkänna att jag är väldigt mycket uggla, går knappt att bli mer enligt testet, men en del St Bernhard fanns det i mig också men väldigt lite av krokodil och noshörning. Jag fortsätter med beskrivningen av dem efter helgen, för imorgon drar jag och maken till huvudstaden helt barnfria!!! Det ska bli så roligt och nyttigt för oss, men knäpp som jag är så finns alltid saknaden efter barnen där trots att jag bara blir borta en natt, men jag är nog inte ensam om det va?

Ser ut att bli en solig dag idag :), så får se till att njuta av den för det verkar ju som att det är sämre väder på ingång.



BIlden är från min kvällspromenad igår och tagen med mobilen
så det är inte så bra kvalitet, men himlen var så vacker så jag kände
att jag var tvungen att fota den :)

Ett tänkvärt citat också :)
"Den som endast söker applåder utifrån har lagt hela sin lycka i andras händer" Oliver Goldsmith


Bloggen blir troligen vilande hela helgen så det blir ett kärt återseende på måndag! Hoppas att ni alla får en riktigt bra helg!

Kram Jennifer

7 kommentarer:

  1. Sv: Det där med rosa är ett gissel. Är rädd att vi är på väg åt det hållet också. Men än så länge mest när det gäller andra saker. Här tror jag att jag har är en fördel när jag syr. Då får hon vara med och bestämma hur kläderna ska se ut. Volangen är hennes val! Då är hon jättenöjd och tänker inte så mycket på färgen :)
    Ha en uuunderbar helg! och försök njuta! (fast visst saknar man barnen...)
    Kram /Pavvis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men vad bra då kan hon välja volang och mamma färg, det är ju toppen vilken bra kompromiss :).
      Tack så mycket jag hoppas jag lyckas koppla bort längtandet :). Ha en riktigt bra helg ni med! Kram Jennifer

      Radera
  2. Åh vilket roligt test ni fått göra på jobbet. Jag älskar såna där personlighetstest, de kan verkligen öppna upp för både förståelse och personlig utveckling. Undrar om inte jag är en St Bernard... Väldigt fin bild du tagit. Man ser nästan att atmosfären är rund :) önskar dig en toppenhelg i storstaden och hoppas på vackert väder till er ära! Kram kram /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det roligt med sådana tester.
      Tack så mycket, jag håller tummarna för att det itne blir så blåsigt. Ha en riktigt bra helg du med! Kram Jennifer

      Radera
  3. Mycket bra citat - igen! Vad får du allt ifrån?

    Spännade det där med djuren. Ser fram emot dom andra så får vi se om jag känner igen mig.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jag har en kalender på jobbet där det är ett nytt citat för varje vecka, och så hittar jag i tidningar och böcker och googlar :). Jag tycker det är så roligt med tänkvärda citat, det är ju självklara saker egentligen men de kan få en att tänka till och bli påmind :).
      Ja få se om du kommer att känna igen dig i något av djuren :).
      Tack och ha en riktigt trevlig helg du med!
      Kram Jennifer

      Radera
  4. Vilket fantastiskt citat. Verkligen tänkvärt. Önskar dig en fortsatt mysig lördagskväll!

    kram Linnéa

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!