onsdag 14 mars 2012

Sjukling

En liten sjukling har vi här hemma. Lillgossen är riktigt sjuk med hög feber och en elak hosta, jag antar att det är hans astma som spökar och gör att hostan blir värre. Det känns inte bra i hjärtat när de små liven är sjuka. Eftersom jag har gått på kurs i två dagar så har pappa varit hemma med de små och de har varit riktigt kreativa, de har gjort "Ylvania-figurer".





Ja han kan minsann den där pappan :). För er som inte hajar vad Ylvania-figurer är för något så är det figuer i ett barnprogram. Det är med skräckblandad förtjusning de tittar på det programmet, det är lite läskigt men de vill ändå titta :).



Bild lånad här

Imorgon är det min tur att vabba, få se om jag också kan vara lite kreativ tillsammans med min små hjärtan :).

Ha en skön onsdagkväll!

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Stackare! Hoppas de kryar på sig snart. Men de verkar trots sjukdom ha haft det riktigt mysigt med pappa och tillverkande av Ylvania-figurer. Jättefina! :)

    Krya-på-kram till er

    SvaraRadera
  2. Det låter inte alls roligt och hoppas han känner sig bättre...
    så kul med figurerna:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Krya på ❤
    Hosta är jobbigt speciellt om man har astma också.

    Fina skapelser!
    Sov gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kursen är jättebra och det ingår faktiskt en del mindfulnessövningar apropå boken du börjat läsa. Jag har också svårt att vara i nuet och övningarna är inte helt lätta så här i början. Men övning ger färdighet säger de :) så jag hejar på oss! Kram om dig /Sinta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att det är en bra kurs, och jag håller med dig det är inte lätt med övningarna. Men som du skriver, heja oss!!! Kram Jennifer

      Radera
  5. SV; Vad kul, då hoppas jag att du kommer hitta ngt recept att inspireras av i veckan! :) Och ja nej, kanske inte så spännande mat..men ibland orkar man bara inte!

    Söta figurer, hoppas ni får det underbart med pysslet imorgon ;)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken mysig pappa, som är så kreativ tillsammans med barnen.
    Hoppas sjuklingen kryar på sig snart.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt att han pysslar med dem :). Och tack för krya hälsningen! Kram Jennifer

      Radera
  7. Tråkigt att vara sjuk. Jag har astma och den blir alltid värre när jag blir förkyld. Hoppas att han snart letar på sig.
    Fina figurer de gjort också!:) Har sett det programmet flera gånger. Har ni skickat in figurerna nu?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy för astma :(. Inga figurer inskickade än, de vill leka själva med dem:). Ha en bra dag! Kram Jennifer

      Radera

Tack fina för din kommentar!