måndag 12 mars 2012

En ny hobby

Puh, idag var det näst sista gången på simskolan, och grym som jag är så jublar jag inombords, bara en jobbig måndag kvar och då ska vi vara i lilla bassängen hela tiden så då slipper jag trilskas med att få i tösen i vattnet, jipiiiiiii! Och sedan slipper ni höra om det här på bloggen för jag har bestämt att vänta ett tag med fortsättning av simskola så får hon börja igen när hon är så stor så att mammor inte behöver vara med ;).


Vi får öva på egen hand i sommar, tror det blir betydligt bättre när
det är mer på egna villkor, men den där mamman är en riktig
badkruka, jag är ju så himla frusen av mig!



Vet ni vad, igår fick jag en ny hobby! Jag kände mig ju lite energilös och hade ingen lust till någonting, men så tog jag lilltösen med mig och åkte och inhandlade lite canvasdukar och stämplar och gjorde en enkel tavla, det var jättekul!



Ja, inte blev det perfekt, men roligt hade jag!


Perfekt blev det inte men det är bara till öva, öva och så blir det till att fram med diverse favoritcitat och stämpla på :). Jag har en plan, att gör ett gäng tavlor och hänga upp i vår tråkiga trapp, så kan man få lite bra påminnelser varje gång man går i trappen :).

                "Medicus curat, natura sanat."
               Läkaren behandlar, naturen botar

Må så bra och tusen tack för alla kloka ord ni skriver till mig, de gör mig så gott!

Kram Jennifer


8 kommentarer:

  1. Härlig hobby, vad kul att stämpla och göra egna tavlor med kloka ord! Ser fram emot bilder på din hall med massa klokheter på väggen.

    Skönt att slippa "tvinga" tjejen i vattnet efter nästa måndag, förstår din känsla, det är jobbigt att tvinga barnen till saker. Smart att vänta lite och låta henne "växa" till sig i denna fråga!

    Ha en härlig måndagskväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon var nog inte helt mogen till den här simskolan, men nu har vi lärt oss lite vad vi kan öva på på egen hand :).
      Ha en riktigt härlig kväll du med! Kram Jennifer

      Radera
  2. Vilken kul idé! Gillade verkligen tavlan och övning ger ju färdighet vare sig det gäller stämpling eller simning ;) Tycker det låter klokt att vänta med simningen ändå!
    Kram Agneta.

    SvaraRadera
  3. Man ska som sagt ägna sig åt det som man mår bra av!
    Kram på dig Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej Jennifer!

    Vad roligt att ha hittat en ny hobby och vad fint det blir! Du får visa hur det blir sedan med alla tavlorna på plats. :)

    Det låter som både du och dottern ser fram emot en paus med simningen. Kan vara precis det som behövs.

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror en paus från simskolan gör gott för oss båda. Ha det så bra! Kram Jennifer

      Radera
  5. Vilken super idé med tavlorna och stämplar - snyggt!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!