tisdag 11 november 2014

Står och stampar

Jag hade ställt klockan för att hinna gå upp och träna imorse, men när den ringde var jag så galet trött att jag valde att sova en timme till istället. Så kan det bli ibland och det är helt ok :).

Lilltösen testade på skidlek idag, hon tyckte det var riktigt skoj. Och jag träffade på fina Carina där så vi tog oss en liten promenad medan tjejerna tränade. 

Annars så är jag inne i en period där jag tycker lite att jag står och stampar. Det händer inget, jag har svårt att hitta energi till att göra saker. Jag börjar få en känsla av att jag vill utvecklas, göra något som ger mig ny energi och drivkraft. Och så dyker frågan upp i huvudet "vad vill jag egentligen göra?" Och jag blir lite galen över att jag inte har något solklart svar på det. Drog fram en låda med gamla tidningar i och tidningen som låg överst var "PS!". En tidning som inte finns kvar längre men som jag verkligen gillade, den handlade om personlig utveckling. Och i numret som jag hittade nu så fanns det en artikel som hette "våga göra det som är roligt". Måste ju säga att det kändes ganska träffande, det var något jag behövde bli lite påmind om. Det stod bland annat "skriv ner allt som ger dig positiva känslor-utsätt dig för det ofta. Då fyller du på med positiv energi!" 





Och då kommer jag på att jag har ju helt glömt bort att skriva i min bok som jag skaffade förut. Där skulle jag ju skriva upp saker som gör mig glad, positiva händelser under dagen etc. Jag tror att det kan vara nyttigt att göra det, jag tror att det kan hjälpa en att till slut komma på vad det är man verkligen vill göra. Så nu ska jag leta reda på den där boken så ska jag ta tag i det igen :).

Ha det gott!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Känner igen känslan av att stå och stampa. Tycker att den kommer och går för mig, men jag har heller inget klart svar på vad jag skulle göra istället.
    Att skriva upp positiva saker som händer varje dag är inte fel. Har fått den uppmaningen via facebook flera gånger och det är rätt bra. Att kunna se det positiva i även små saker i livet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den känslan är bekant, och kommer då och då. Sen jag började sälja aloe vera så tycker jag ändå att jag har fått ett komplement till mitt vanliga jobb. Träffar många människor, går på bra utbildningar osv. Det kräver ju en del men ger fantastiskt mycket tillbaka.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Spännande att komma till det där vägskälet. Viktiga och nyttiga tankar. Älskar drivet. Spännande. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!