söndag 30 november 2014

Favoritmånad

Sitter och tittar på Maria Lang filmen med äldste grabben. Men nu är det reklam och nyheter. 

Tänk, nu är det första advent. Tiden flyger fram tycker jag. Decembermånad är en favoritmånad för mig. Jag gillar att få pyssla och greja inför jul och bara mysa hemma. Imorse hade vi en riktigt lugn och skön morgon/förmiddag med långfrukost, skrivande av önskelista och sedan blev det soffan och skidor på teven.


Lilltösen fick tända första ljuset.


Efter en god lunch fixade jag upp belysningen ute på ena räcket vid entrén och sedan stack vi iväg till Säter på lite julmarknad. Jag gillar den marknaden, den är lagom stor och så känns den lite gammeldags.




Lillgossen tyckte väl att det var sådär roligt att gå runt och titta. Men när tomtarna kom med sina godiskorgar blev han på bättre humör :). Lilltösen däremot, hon är mer som sin mor, hon kan gå runt och titta på fina saker. Efter att ha gått på bokstavsjakten så gav vi oss och åkte hem och drack glögg, julmust och åt lussebullar och skumtomtar och tittade på "Trolltyg i tomteskogen".




Så fick jag med mig maken ut på en kort joggingtur efter att kidsen somnat. Det blev inte någon lång runda men oj så skönt det var.

Nu börjar filmen igen så det är dags att lägga undan telefonen.

Ha det bra!

Kram Jennifer

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig första advent!! Vi hade oxå Säter i tankarna men hann inte riktigt med så det fick bli skyltsöndag här hemma i stället.

    Visst är det härligt att det äntligen är december!!

    Ha det bra! Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Å vilka bilder! Härligt!
    Hoppas allt är väl denna 1a december♥

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!