söndag 2 november 2014

Lärde oss en läxa

Det blev en riktigt bra halloweenmiddag igår. Jag tog lite bilder på allas fina utklädnader men det blev så dålig kvalitet på dem så det blir inget jag visar här (skulle ju ha tänt lite lampor, det var alldeles för mörkt). Det är alltid lika skoj att träffa kära mamma och pappa och syskonen.

Idag startade jag med ett pass på gymmet med en vän. Den här gången kändes det lite bättre. Det gick tungt men betydligt bättre än förra gången vi körde. Medan vi tränade fixade maken lunch och vi fick besök av min "gymkamarat" och hennes fina familj. Det är alltid skoj att få hem matgäster och det blev en trevlig lunch och eftermiddag.

Jag har gått igenom några bilder från vår resa så nu kommer det ett litet bildregn. Vi tog inte så överdrivet mycket kort, vi låg mest vid poolen eller stranden och då är det lite bökigt att ha kameran med tycker jag.


Vi bodde på Parque Cristobal, ett bungalow hotel. Vi var supernöjda med hotellet, det var riktigt stora och fina bungalower och vi hade turen att få en bungalow nära en av poolerna och vattenleken. Och all inclusive var ju perfekt, bara att hämta läsk/glass/slusch när man blev sugen :).

Hotellet låg ca 2 km från hotellet men de hade en buss som man fick åka med dit så det var perfekt. Men det var lite svårt att få med barnen till stranden de ville helst bara vara vid poolen :). Och det höll på att bli lite katastrof första dagen på stranden, när lillgossen var ute i vattnet så kom det en stor våg och svepte över honom och han tappade sina glasögon. Vi fick lite panik för han ser knappt utan dem och vi hade inga reservglasögon med oss. vi letade och letade, men det kändes hopplöst, fast då ser maken en farbror som kommer gåendes med ett par glasögon i handen och det var lillgossens! Vi lärde oss en läxa, aldrig glasögon på i vågit vatten och alltid reservglasögonen med på resa.



Ja, mycket bad blev det. Fast lillgssen ville gärna sitta under ett parasoll och spela surfplatta, han är lite som tjuren Ferdinand, han vill helst bara sitta och ha det lugnt och skönt :).
Sista dagen var det skumparty, oj vad lilltösen tyckte att det var skoj.


Här är lilltösen med sin favorit från minicluben och jag förstår att hon gillade henne för oj vilken otroligt gullig tjej det var. Lilltösen var så nöjd med lek, minidisco och shower.

Ja som sagt, vi är supernöjda med resan det var helt enkelt underbart :). Fast nu ska datorn läggas undan och jag ska koncentrera mig på Maria Lang filmen.

Ha det bra!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Ser alldeles underbart ut, man kan ju aldrig få för mycket semester.
    Vilken tur att ni hittade glasögonen.
    Efter sega perioder brukar man ju känna sig stark, så snart så.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur ni hade med glasögonen!
    Ser helt ljuvligt ut och vi gillar också all inclusive. Vi ska försöka komma iväg på en resa nästa höst.
    Heja dig med träningen också! Jag ska försöka ta mig till gymmet efter jobbet idag. Har fortfarande träningsvärk i rumpan sedan i lördags...
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart med en resa där man kan tanka sol och värme. Längtar.
    Så skönt att glasögonen återfanns. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!