lördag 15 november 2014

Blev lite grinigt

Så skönt, idag har maken och svärfar kört ett flertal vändor till tippen. Vi har haft en massa skräp kvar sedan renoveringen. Men nu är det mesta borta, bara lite smått kvar och det känns riktigt skönt. En stor hög med virke har vi dock fortfarande kvar på gräsmattan. Det har vi tänkt såga till så att vi kan elda upp det :).

Jag hade tänkt mig en städdag inne, men efter att jag städat badrummet så kände jag att jag ville ut och röra på mig. Jag frågade om inte kidsen kunde hänga med på lite stavgång och det ville de. Så vi bytte om och gav oss iväg.




De kämpade på så bra där i Bergebobacken. Lillgossen tror jag körde 3 1/2 vändor upp och ner. Lilltösen tyckte det var väldans jobbigt så hon gick 2 vändor och sen körde hon några vändor där hon bara gick ner en liten bit. Själv fick jag till 7 1/2 vändor innan kidsen ledsnade ur totalt. Ja, det blev lite grinigt på slutet, de frös och ville hem men orkade inte alls gå hem. Lillgossen tyckte vi skulle beställa en taxi :). Det blev till att muta med glass. Bara de tog sig hem så skulle de få glass trots att det var före lunch. Och det funkade, de orkade till och med springa en hel del hem. Så kul att kunna göra sådana här saker tillsammans.

Sen har vi bara myst här hemma (fast städningen fixade jag ;)). Jag tog mig ett skönt bad också. När man känner sig lite tung i kroppen är det bra skönt att krypa ner i badet, måste börja göra det oftare.




"Lägg dig till med naturens tempo. Hennes hemlighet är tålamod." ~ Ralph Waldo Emerson


Ha det gott!

Kram Jennifer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack fina för din kommentar!