måndag 3 november 2014

Har aldrig någonsin blivit så glad över att få Coca-Cola

Vet ni vad jag gjorde igår? Jag anmälde mig och maken till Lidingöloppet 30 km. Hjälp, jag blir redan nervös över hur det ska gå. Jag har sprungit det en gång tidigare och det gjorde verkligen ont i kroppen och jag var helt färdig efter loppet. Jag har aldrig någonsin blivit så glad över att få Coca-Cola som jag blev då när jag kom till näst sista vätskekontrollen :). Men då var jag dåligt förberedd och det längsta jag hade sprungit var 7,5 km så den här gången ska jag vara bättre förberedd :). Jag gillar verkligen sådana här typer av utmaningar! Och det kommer bli skoj för det är kompisar som också ska med och springa, fast 15 km. Jag hade också kunnat tänkt mig att köra 15 km men det ville inte maken så då fick det bli 30.




Just nu sitter vi samlade runt köksbordet, inte äldste grabben dock. Jag bläddrar i Friskispressen och de andra ritar. Men snart är det dags för mig att byta om och sticka iväg på ett spinningpass.

" Ju mer vi rör oss, desto bättre. Allt gills, så det behöver man inte heller krångla till." ~ Stephan Rössner, professor


Ha det gott!

Kram Jennifer

4 kommentarer:

  1. Kanske har cola och kaffe samma påverkan jag älskar nämligen en kopp kaffe efter hårdträning, konstigt va?

    Kul med loppet! Klart ni klarar det så som du tränar nu så har du ju mer än bra grundkondition och sen kommer vår och sommar så jag tror självklart på dig..
    Vilka härliga bilder från semestern och trevligt med lunch och middagar med nära och kära..

    Här rusade helgen iväg med hockey, ärenden, check lista och ja jag vet inte vad

    Kram på dig
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Du har ju långt tid för förberedelser, så det är klart att du klarar det! Jag ska springa Göteborgsvarvet i maj och är väldigt glad över att det är drygt sex månader kvar. Joggar ju än så länge bara en tredjedel av det loppet... Skyndar långsamt, så målet är att kunna jogga en mil vid nyår. Då ska det gå att orka två mil i maj. Visst är det kul med lite utmaningar här i livet!?!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt. Är säker på att du är väl förberedd den här gången. Kram.

    SvaraRadera
  4. Iiiiiiii, du är galen :-D hihi Men det är väl just så en ska göra om saker ska bli gjorda. Kan tänka mig att den där coca-colan smakade gudomligt ;-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!