tisdag 4 november 2014

Är ju så gott

Det har varit en lugn och skön tisdag. Jag började med ett pass på gymmet innan jobbet. På lunchen stack jag iväg och fixade lite presenter, det är som så att vår goa lillgosse fyller år på fredag. Mannen fixade också en present så nu är vi klara med presentinköpen :).

Idag kom maken hem lite tidigare än vanligt efter att ha varit med äldste grabben till tandläkaren. (Han fick tandställning förra veckan och det hade gått sönder en grej som behövde lagas.) Så min kära make började fixa lite soppa och jag och lillgossen bakade lite scones att ha till. Soppa är ju så gott, det måste jag göra oftare.



Nu ligger jag och bläddrar i lantliv och börjar längta efter att få julpynta och julbaka. Julbakandet tror jag minsann att vi ska börja med snart :).

Må så gott!

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Soppa, mums! Älskar Lantliv och skulle också vilja ha den i soffan och mysa. Tandställningar….alltid är det något men skönt att kunna fixa det snabbt!

    Tack för dina underbara ord hos mig!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Här ska vi fira båda barnens födelsedagar i november och vi har inte köpt något än...
    Visst är det gott med soppa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Soppa och scones... två av mina favoriter. Så gott. Och vad mysigt med födelsedag. Jag kan tänka mig att det är en liten kille som längtar? :) Tandställning är inte lika roligt (yngsta dottern blev av med sin tidigare i år) men vilken tur att man kan få den hjälpen. Idag har dessutom var och varannan tandställning så det är inte lika ensamt. För att inte tala om lyckan när man slipper den och dessutom kan stoltsera med skolans snyggaste tänder.

    Även här börjar jullängtan göra sig påmind och jag tycker så mycket om att ge mig hän åt den där längtan.

    Ta hand om dig vännen och tack för all ärme som du alltid skänker åt mitt kommentarfält. Ord som lyfter. Tack snälla.♥

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har med köpt Lantliv och myser när jag ser allt fint där. På lördag ska jag delta i Smålands största julmarknad så jag lär väl få min del av julstämning där antar jag.
    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att det är gott med soppa och scones :-)
    Gissar på att han längtar efter sin födelsedag...
    Njae julkänslan har inte kommit ännu... jag är inte stormförtjust i julen jag tycker att det är en mysig tid, fint med stakar och stjärnor och bak så egentligen borde dte ju vara en självklarthet att gilla den... eller hur??

    Hoppas soffan kommer passa, härligt med en stor en och är ni inte alla fem så kan det ju vara gott att breda ut sig riktigt ordentligt själv hihi

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!