söndag 9 november 2014

Nu får man väl snart

Vi hade en nöjd liten gosse här hemma på lördagen. Först hade han sitt barnkalas, där det blev roliga presenter, hamburgare, lek, glasstårta, ännu mera lek och fiskdamm. Sedan blev det en stunds vila och så kom släktingarna på lite födelsedagsfika och han fick ännu fler roliga presenter.



Alltid skoj med kalas. Och jag måste säga att det var ett väldigt lugnt kalas, jag var lite beredd på att det skulle bli väldigt livat med en massa glada och busiga grabbar här hemma men de lekte och hade så roligt och höll faktiskt ljudnivån alldeles lagom :).


Söndagen har varit lugn och skön. Jag gick upp med kidsen och de fick pyssla med lite grjer till sin kära pappa, det målades teckningar och gjordes confetti. Frukosten dukades fram och sedan var det dags för pappan i huset att bli väckt med lite sång.

Jag stack sen iväg på träning och maken och barnen åkte till hans pappa och sedan möttes vi upp hemma hos mina föräldrar där det blev gofika. Vi hade sedan hela eftermiddagen hemma och vi passade på att börja lite ute. Det ser fortfarande ut som en skräpgård efter renoveringen så vi måste verkligen ta tag i det nu.

9 november idag, nu får man väl snart börja pyssla och greja lite inför julen, eller? Jag är faktiskt riktigt sugen på att ta fram julbelysning och börja julbaka, dricka glögg och mysa. Men egentligen ska man väl inte göra sådant förrän efter Thanksgiving? Vi ska faktiskt fira thanksgiving för första gången det här året, mamma och pappa och alla mina syskon ska komma hit på thanksgivingmiddag senare i november. Ja nu blir det inte exakt på rätt dag, för det är en torsdag och med syskon som är utspridda lite här och var i landet så måste vi ta det en helg. Det ska bli så roligt, men jag vet inte mycket om det så jag måste läsa på lite :).

Men nu är jag så trött så jag tror att jag ska ta och gå och lägga mig, maken och äldste grabben får titta på fotboll själva.

Ha det gott!

Kram Jennifer

3 kommentarer:

  1. Låter som ett bra kalas, ja du kanske minns kalaset jag skrev om ;-) Det här lät mer som ett kalas i min smak :-D
    Vad skoj med Thanksgivingmiddag, det har jag aldrig varit på... fast det kanske inte är så vanligt här i Sverige eller? Men det låter som en bra sak. Vi har nog väldigt mycket å va tacksamma över :-)
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Katja

    SvaraRadera
  2. Han ser mer än nöjd ut eran lillgosse! Så skönt med ett lugnt kalas, ja ett gäng killar kan ju bli ganska brötiga...
    Thanksgiving middag, låter ju spännande! och trevligt såklart :-) Kul att alla dina syskon kan komma..

    Ikväll skall jag på kettlebell pass igen, ser framemot det.. sist var det riktigt svettigt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det låter mysigt. Thanksgiving hade varit kul att fira. Kram.

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!