lördag 30 juni 2012

Mjukt, lätt och snabbt

Sjunker ner i soffan efter en härlig dag. Småttingarna har somnat, maken är på fest, äldste sonen sover hos kompis. Det blev en morgonpromenad/löpning i regnet för min del, jag kunde springa en en hel del men magen är inte på min sida :-(. I boken "Born to run" som jag läser står det att man ska tänka på att springa mjukt, lätt och snabbt men det är allt annat än vad jag gör, jag höll idag på att skrämma livet ur ett stackars rådjur som var på väg ut på vägen men vände i 180 knyck när jag kom dundrandes, så nej, lätt och mjukt springer jag definitivt inte ;-).

Min önskan från igår slog igenom och på fm sprack molnen upp och det blev en solig dag! Vi var på en kanonmysig marknad i Stjärnsund, visar bilder sen :-). Och sen fick vi fart på vattenspridaren vid stugan, tänk så skoj det kan vara! Framåt kvällen gick vi ner till vattnet, tanken var inte att bada och jag hade inga handdukar eller så med. Men det började med att småttingarna gick i med benen och slutade med att de fick bada helt och hållet, men inte var det varmt i vattnet, hualigen så kallt.

Blir ingen sen kväll idag för oj så trött jag är och sängen är väldigt lockande.

"My sins are my own, they belong to me" Patty Smith

Hoppas er dag varit bra och ha en fortsatt skön helg!

Kram Jennifer




3 kommentarer:

  1. Så fin bild på barnen där i vattnet. Man riktigt ser hur glädjen lyser i deras ögon över att gå runt där i vattnet. :)

    Det låter som ni har det riktigt bra och njuter av en skön helg. Fortsätt njuta och ha det gott.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med din mage!:(
    Jag köpte den boken häromdagen när jag var på ICA. De sålde pocket för 39:-/st, så jag kom hem med den och en annan bok. Tänkte sätta mig och läsa den idag då det mest regnar här. Hade tänkt mig en runda idag, men det lockar inte när det regnar mest hela tiden.
    Bada lär jag inte göra än på länge. Det får allt bli lite varmare i vattnet först. Båda barnen har dock badat redan i år.
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, tråkigt med din mage! Hoppas det ordnar till sig, så du mår bättre.

    Söta sommarbilder! Skönt att lägga sig tidigt. Jag kom isäng två på morgonen. Not my style alls så idag blir det en lugn dag.

    Kram och ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!