tisdag 12 juni 2012

Tom

Känner mig ganska tom på något vis. Idag körde vi en pilotkurs av den kurs som jag varit med och tagit fram på jobbet. I det stora hela gick det bra men jag är inte nöjd med min insats, jag glömde en del och kom av mig några gånger. Jag höll kursen för den avdelningen där jag jobbade förut, vilket gjorde mig mer nervös, jag har lättare att stå och prata för människor som jag inte känner. Jag vet inte varför jag känner så men jag tror det har att göra med att om jag pratar för några som jag inte känner så vet de inte alls hur jag är och de har inga förväntningar på mig. Jag har höga krav på mig själv och ser mest det negativa, jag måste lära mig att vara nöjd med det jag gjort, jag får lita på de andra som också var med och höll i kursen, som sa att det var bra. 

Bild via

Jag övar på att vara nöjd med mig själv men jag är i en liten svacka nu och tycker mest att allt jag gör blir fel. Men jag ser det som positivt att jag i alla fall lägger märke till att jag känner så för då känner jag att jag måste jobba på det .Jag måste få fram mer positiva tankar om mig själv, det är inte lätt men det går, det vet jag. Jag tror faktiskt att min svacka hänger ihop med att jag inte kan springa och träna som jag vill, att springa får mig att må bra.



Gå morgonpromenader kan jag i alla fall göra :), och det är ju så härligt 
med all grönska och blomster, det ger positiva tankar! 

Det blev inte ett så glatt inlägg idag heller, men jag fick inte till något glatt. Och det är faktiskt skönt att få skriva av sig, men det är väl förstås inte så roligt för er att läsa, hoppas jag får till ett mer glatt inlägg imorgon :). Än en gång vill jag tacka för alla fina kommentarer, de gör så gott ska ni veta och det ger mig positiva tankar!

Kramar
Jennifer

9 kommentarer:

  1. Du inspirerar mig med ditt positiva tänk.
    Jag skulle behöva träna på det lite mer.

    Men upp med hakan vännen. Du är bra!
    Ibland är det bara svårt att se det själv.

    Kram K

    SvaraRadera
  2. Skickar en "peppkram" du är alltid så duktig och påläst (sannolikt oxå nuförtiden;) men svackor kan vi alla ha, men glöm inte bort att du är förbaskat bra! Lycka till med "magen" oxå! Kramar

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder!
    // sarajosefin.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Man kan inte vara glad jämt och fördelen med en egen blogg är ju att man kan skriva precis vad man vill.
    Om dom som var på kursen sa att den var bra så var den säkert det. Men visst är det märkligt att man alltid tar mer fasta på det negativa än det positiva.
    Sköt om dig. Kram!

    SvaraRadera
  5. heja dig och kram från mig som kan känna så också. Höga krav, pratar hellre inför okända.

    Det är ju skillnad mellan självkänsla och självförtroende. Jag arbetar på min självkänsla. Oftast är man mest kritisk själv. Inte hela världen alls att man kommer av sig. Du kommer göra det här galant.

    Snart kan du springa igen!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland är man ju inte på det mest sprudlande humöret direkt, det gäller ju oss alla, that´s life!

    SvaraRadera
  7. Visst är det bra att du är medveten så du vet vad du ska jobba med. Men vissa dagar är inte lika ljusa som andra. Jag brukar tänka att solen skiner faktiskt alltid, även bakom molnen, så det är bara att hålla ut, molnen drar förbi :) Kraft och glädje till dig!

    SvaraRadera
  8. Är man van att träna och helt plötsligt inte kan träna så mår man dåligt. Så är det i alla fall för mig. Så vi får hoppas att du snart kan springa igen för då tror jag att du kommer må så mycket bättre.

    Puss och kram på dig från lilla mig!

    SvaraRadera
  9. Är också inne i en svacka just nu. Borde springa, men tiden finns inte, ska dock försöka komma ut ikväll.
    Känner igen mig själv i det där med att alltid känna att man kunde gjort bättre. Tränar mig på att känna "good enough". Klart du ska lyssna på vad de andra säger, men jag vet också att det är svårt när man tvivlar på sig själv.
    Kramar

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!