lördag 2 juni 2012

"Born to run"

Gråmulet, blåsigt, 7 grader varmt, ja det är juni, sommaren är här! Hmmm nog hade det kunnat få vara lite varmare, men jag tror värmen kommer snart, jag vägrar tro något annat :).

Om ett tag blir det fotboll, äldste gossen ska spela cupmatch så det är vinna eller försvinna som gäller, kommer bli en spännade match. Sedan sticker vi till stugan, ja vi trotsar vädret och åker dit ändå, som jag sagt så många gånger förrut så får jag lite lättare att "andas ut" där. En ny bok får följa med dit "Born to run". 



"Varför springer jag?
I Born to run jagar McDougall oförtröttligt efter svaret. Med hjälp av den bortglömda mexikanska löparstammen tarahumara, flera framstående forskare och några av långdistansvärldens mest färgstarka profiler förstår han till sist varför människan är född att springa, och varför det mesta vi hittills lärt oss om träning är helt felaktigt.
Born to run har fått miljontals människor att springa annorlunda och de stora skoföretagen att tillverka en helt ny sorts löparskor. Men framför allt är Born to run en underhållande berättelse med oförglömliga karaktärer, som får även den mest inbitna löpare att parkera sig i läsfåtöljen." Beskrivning Born to run från adlibris.com

Jag kunde inte låta bli att köpa boken när jag såg den, längtar efter att få börja läsa den.


Bild via

Hoppas ni har lite varmare än vi har här och att ni får en skön helg!

Kram Jennifer

12 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du får reda på vad det är med din mage och kan göra något åt det!
    Den boken har jag hört talas om. Var det inte han som gick bort för någon månad sedan? Försvann på en löparrunda och hittades sedan död?
    Ha en skön helg i stugan. Vi har något varmare, men ingen sommarvärme direkt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att du får reda på vad det är med din mage och kan göra något åt det!
    Den boken har jag hört talas om. Var det inte han som gick bort för någon månad sedan? Försvann på en löparrunda och hittades sedan död?
    Ha en skön helg i stugan. Vi har något varmare, men ingen sommarvärme direkt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det ska vi ha :).
      Ojdå, det har jag inte hört något om får bli till att googla, det lät otäckt om det är så.
      Ha det så bra! Kram Jennifer

      Radera
    2. Nu har jag googlat, författaren till boken verkar vara vid liv, han har en blog som uppdaterades 30 maj, han har en massa lopp framför sig :). Kram Jennifer

      Radera
    3. Då var det någon annan löpare jag tänkte på. Får nog kolla upp den där boken. Kanske att man kunde få lite inspiration nu när det går trögt!:)
      Kram

      Radera
    4. Den jag tänkte på är med i den boken och vän till författaren. Han hette Micah True och kallades för "Den vita hästen" av tamahuindianerna.
      Kram

      Radera
  3. Inte ett dugg varmt och det blåser så attans!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Idag är det precis sånt väder som gör att man vill krypa upp i soffan med en härlig bok och en kopp te :)
    Tack för dina värmande ord!

    SvaraRadera
  5. Det låter som en jätteintressant bok! Jag som inte läser så särskilt mycket skulle absolut kunna tänka mig att läsa den. Kul! :) Hoppas att ni mår gott i stugan! Kramar

    SvaraRadera
  6. Du är så duktig och inspirerande som springer och dessutom skriver om det! Varje gång längtar jag ut lite...fast det blir mest pass på gymmet för min del:)
    Hoppas allt är bra med dig!? kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Härligt med en helg i stugan och en god bok, hoppas ni inte fryst allt för mycket där....???? Det är verkligen galet kallt!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vilken underbart inspirerande text..... Trevlig blogg du har!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!