söndag 17 juni 2012

Bränt bröd

Idag har det varit en oerhört lugn dag känns det som. Barnen sov till kl 8, vilket nästan aldrig händer, de vaknar vanligtvis vid 6-tiden, skönt med lite sovmorgon. Det blev en lång frukost och sedan bar det iväg till Leksand för att titta på äldste sonens fotbollsmatch som kändes som en väldigt lugn match och de avgjorde den efter ca 10 min då det redan stod 3-0 till dem och de vann med 6-1.


Oj så roligt att rulla ner för slänten :).

På väg hem stannade vi till hos makens bror och hans fru och fick en massa gofika sedan var det redan tidig kväll. Jag fick för mig att baka lite bröd och medan de var i ugnen så kände jag för att gå ut och fota lite och det skulle jag väl inte gjort, för jag glömde liksom av tiden och när jag kom in så var det en del brända bröd, så typiskt, men alla blev i alla fall inte brända.



Medan jag bakade fixade maken och äldste sonen lite mer sand till sandlådan och det var en liten gosse som blev glad, han älskar att leka i sandlådan.





Det var det här som var orsaken till de brända bröden :).



Sedan var jag på väg att sjunka ner i soffan men tog mig i kragen och gick en promenad, vilket jag är så tacksam för att jag gjorde för det var så himla skönt, det är ett så bra sätt att rensa tankarna lite. Jag är som jag skrivit tidigare inne i en liten svacka och jag har mycket som rör sig i huvudet och då är det så skönt att bara få gå och gå och låta tankarna härja fritt, det hjälper för mig, helst av skulle jag vilja springa men magen sätter fortfarande stopp :(.




"Om en människa icke finner lugnet inom sig, söker hon det fåfängt på annat håll." Channing

Jag hoppas att er dag varit toppen och att ni får en bra måndag!

Kram Jennifer

8 kommentarer:

  1. Så skönt med sovmorgon! Ni fick en solig och fin dag också. Härligt. Din promenadväg är ljuvlig. Tycker om citatet...så sant det är.

    Ha en fin måndag du med Jennifer!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Synd på det brända brödet:( Men du fick iallafall FINA bilder:)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Brödet ser gott ut, trots solbrännan.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Äsch då, lite bränt bröd, går att äta ändå ;)det ser himla gott ut, mums :)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  5. Det där med brödet känns typiskt mig:-) Tur att några gick att rädda!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Glömma saker i ugnen är du ju inte direkt ensam om;);)
    Promenader är bland det bästa när man behöver rensa skallen. Hoppas du får positivt svar om din mage snart.
    Kram, Cicki!

    SvaraRadera
  7. Det är lätt att glömma, det blev ju fina bilder ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad jobbigt med din mage. Hoppas att det blir bättre snart.

    Idag hittade såg min man förresten att Clas Ohlsson säljer Crazy Daisy´s. Så vi är vid gott mod vad det gäller erättare i den här familjen :-)

    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!