måndag 25 juni 2012

Att räkna till 10 många gånger

Tänk att en lite gosse kan få en att bli så galen. Min lille söte gosse kan inbland förvandlas till en inte så söt gosse och det är när det är dags att sova, han lyckas driva mig till vansinne och på något vis så känns det som att det är det han är ute efter. Efter att vi lästa saga så brukar jag sjunga godnatt-sånger tills de somnar men min lille gosse har nu börjat att han ligger och pratar och leker och hittar på vad som helst för att inte somna fast han är supertrött. Jag räknar till 10 många gånger och försöker att snällt be honom att vara tyst men han hittar på diverse orsaker till att han inte kan sova och en av dem brukar vara att han är för trött så han orkar inte sova. Tillslut rinner bägaren över och jag skriker högt så jag får ont i halsen och då ger han sig och somnar. Det känns inte bra att behöva göra så men jag vet inte hur jag ska bete mig, jag hoppas att det går över snart för så här höll han inte på förut, någon som har samma problem?


Bild via

Och den där sommaren verkar ha försvunnit igen för usch vilket regn- och ruskväder det är nu. Om 2 veckor börjar min semester så då kära sommar hoppas jag innerligt att du är tillbaka och du får gärna komma tidigare också det gör mig inget :).


Bild via

Jag är verkligen redo för sommar, kom tillbaka nu, snälla!!!
 Hoppas er måndag varit bra!

Kram Jennifer

9 kommentarer:

  1. Känner igen det där med insomningen, hade liknande problem när mina vare små. Får för mig att det har med ljuset att göra, svårt att sova när
    det är så ljust utanför fönstret!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar man om någon bytt ut ens små gulliga barn. Har tyvärr inga bra knep fast än jag är förbi den där perioden. Men jag kan ju säga att jag är ingen pedagog. Ibland måste ett nej vara ett nej utan diskussioner.

    Jag har också två veckor kvar till semestern så vädret har lite tid att skärpa till sig på:)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen vad roligt att du känner till Svärdsjö och i Åg har jag bott i fäbod många somrar:) I bland kan verkligen barnen driva en till vansinne som tur är, är de oftast på bättre humör morgonen därpå! Må så gott vännen och sommaren kommer nog snart får vi tro:) Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Ja visst är klaffbord charmiga. Men en dag hittar du Ditt bort på loppis. Vips så blir du en lycklig klaffbordsägare ;)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där med barn som ena stunden är änglar och i nästa stund monster... Så jobbigt! Hoppas att det snart går över för det är så tråkigt att bli arg det sista man blir.
    Vill också ha sommar nu! Det ser bättre ut för vår del imorgon, men bara vi slipper regnet är jag glad.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bild på sommaren, som vi inte har...det är svårt med barn och läggning:) tyvärr inte alltför många tips...I whish! Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Åh känner igen det där på pricken...har dock ingen lösning...men det kan vara skönt att veta att du inte är ensam! Kram

    SvaraRadera
  8. Det låter som att ni har en riktig liten Alfons Åberg på kvällarna. Jag brukar låtsas att jag sover och det funkar bra. Förutom att jag själv somnar...... Puh!

    SvaraRadera
  9. Känner också igen det där med läggningen och somna!

    Håller tummarna att sommaren kommer, snart. Den behövs, varje minut.

    KRAM!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!