söndag 10 juni 2012

Lite olustigt

Har en lite olustig känsla i kroppen. Jag har sedan jag sprang Göterborgsvarvet inte kunnat springa på grund av att jag får så ont under revbenen på höger sida, och läkaren har sagt åt mig att inte springa innan de har röntgat magen på mig. Imorgon är det dags, jag ska göra en sådan där datortomografi och det känns lite olustigt men det ska samtidigt bli skönt att se om de kan hitta något. Jag hoppas verkligen få ordning på magen så att jag kan springa igen för oj vad jag saknar det. Och boken jag läser "Born to run" får mig att längta än mer efter att få ge mig ut på löpturer, boken är fantastiskt bra.

"Det var det som var tarahumarafolkets hemlighet: de hade aldrig glömt hur det kändes att älska att springa. De mindes att löpningen var människans första verkliga konstart, vår första kreativa skapelse. Långt innan vi ristade in bilder i grottor eller dunkade fram rytmer på ihåliga trädstammar hade vi fulländat konsten att låta andhämtning, hjärna och muskler flyta samman till en ledig förflyttning över den vilda terrängen................

Man sprang för att få mat och för att slippa bli mat, man sprang för att hitta en partner..................
Vi föddes till att springa. Vi föddes för att vi sprang. Vi tillhör alla det springande folket, och tarahumaraindianerna har aldrig glömt det." Citat Born to run Christopher McDougall
När man har olustiga känslor i kroppen och inte kan bli av med dem genom en härlig springtur så är det skönt att man har sina underbara barn som får en att bli glad.






Härligt men kallt!

Att fota fina blommor hjälper också till att få bort olustighetskänslor :).




Hoppas att ni haft en härlig helg och jag önskar er en bra start på nya veckan!
(Imorgon smäller det, då är det dags för Sverige att träda in i EM, håller mina tummar för vinst :).)

Kram Jennifer

15 kommentarer:

  1. Usch tycker inte om olustiga saker. Hoppas det går bra imorgon och att de inte hittar något olustigt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår precis hur du känner Jennifer, och det är inte kul och vi har alla varit där i liknande situationer, men vad skönt att du snart får veta vad det är, antaligen helt ofarligt, och så kan du ta det vidare och må bättre! Tänker på dig imorgon! Kram Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir skönt att få det gjort! Tack! Kram Jennifer

      Radera
  3. Å, tänker på dig! Skönt att du ska göra röntgen imorgon. Jag har fått ont i min hand och arm då och då...det strålar. Obehagligt och jag tänker också kolla upp det om det fortsätter. Bättre att veta än att ha ont.

    Känner på mig att allt går bra för dig.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hoppas din hand och arm blir bättre. Kram Jennifer

      Radera
  4. Håller tummarna för att det inte är något olustigt som syns.
    Det kan bara vara en långdragen spricka eller så men man tänker alltid det värsta. Åtminstone jag brukar göra det.

    Dina barn är så söta!
    Och ni verkar bo så mysigt.

    Sov gott
    Kramar K

    SvaraRadera
  5. Usch ja förstår precis hur du känner, hoppas att allt går bra imorgon, det är bättre att få det gjort och få besked
    om/vad det är än att inte veta!
    Tänker på dig imorgon - Varma kramar åsa

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig vännen och håller tummarna imorgon. Skönt att de kollar upp det så att du slipper att gå och oroa dig. För det gör man ju fast man inte vill.

    Ta hand om dig och lycka till imorgon!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna för att det är något ofarligt och något som lätt kan fixas. Förstår dock att det är jobbigt att inte veta och gå och oroa sig.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig och håller alla tummar och tår. Kram!

    SvaraRadera
  9. Barnen är ju så söta! Hoppas verkligen att du känner dig bättre snart!

    SvaraRadera
  10. Hej :)

    Hur går det med revbenen? När ska du röntga dig? Ja, kärleken är härlig när man har oro i kroppen. Den läker och lugnar. Magiskt.
    Lycka till!!! Kram Madde :)

    SvaraRadera
  11. Vilka helt underbara bilder på dina härliga busungar, vatten är något speciellt som får de flesta barn att leka och njuta lite extra. Härligt! Älskar pioner och vilka fina bilder på vackra sådana också.

    Visst är det skönt med människor och upplevelser som får en för ett litet tag att glömma de där olustkänslorna.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!