tisdag 19 juni 2012

HIghland cattle och första fotbollsträningen

Jajamen idag var min lilltös på sin första fotbollsträning, de är ju bara så söta. Det är 4-,5- och 6-åringar och de var säkert ca 30 st så en eloge till tränarna som lyckades hålla ordning på dem. Tänk att det finns så mycket annat man kan göra än att spela fotboll på en fotbollsplan, man kan kramas med bästa kompisen, gå hand i hand, sitta lite i gräset, titta på alla möjliga saker som händer runt omkring :). Men hon var så duktig så och ställde sig i målet när det var dags för skotträning. Det är lite av min fasa att hon ska bli målvakt, jag var det när jag spelade fotboll och jag grät för nästan varje mål jag släppte in.




Såklart hade jag ju inte kameran med mig, tur man har telefonen :).

Sedan blev det en härlig kvällspromenad för mig, och jag sprang faktiskt lite, jag gick i ett spår som är ganska så kuperat så jag kutade uppför backarna och sedan så gick jag. Det gick faktiskt ganska så bra, det gjorde ont  i magen, men eftersom jag gick emellanåt så blev smärtan aldrig så intensiv, så that´s the shit, det blir min träning nu :). Lite extra långsamt blev det vid vattnet för där var jag ju bara tvungen att fota lite, det är så himla fint och så springer man bland highland cattle kor, kan vara lite skrämmande när de är väldigt nära men idag var de på betryggande avstånd och då är de så söta :).



Ja de syns inte så himla tydligt, hade bara telefonen att fota med.




Nej nu blir det full koncentration på fotbollen igen, oj vilket mål Zlatan gjorde, så himla snyggt!

Ha det toppen alla fina!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Vi hade picknick mitt bland Highland cattle idag. De såg för roliga ut med sina stora luggar :)

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder och vilka söta små fotbollsknattar!!!
    Ha det gott
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!!
    Jag har massor att läsa ikapp märker jag.
    Söt och duktig dotter :-)
    Man blir så stolt när man står där och tittar på dem.
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Det är ju det som är tjusningen när de precis börjat med någon idrott, att det inte är så allvarligt. Allvaret kommer ju äldre de blir, på både gott och ont.
    Skönt att du kan springa lite i alla fall. Jag har inte varit ute sedan i torsdags och är inne i en djup svacka. Bestämde mig för att ta nya tag efter midsommar, orkar inte nu.
    Synd att Sverige inte spelade som igår mot Ukraina, vilka mål Zlatan och Larsson gjorde.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder - Äkta sommar :)

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!