torsdag 5 april 2012

Pustar ut

Lite körigt har det varit idag, kliva upp ur sängen kl 6, jag försov mig från träningen (vilket jag gjort flera dagar i rad nu :(),och in i dushen, väcka de små och fixa påskärring utstyrsel, åka till jobbet, jobba, hämta barnen från dagis, hem och städa, fixa tårta och fika, fika med släkten för att fira tonåringen lite i efterskott, plocka undan fika, laga mat och äta med lite sent anlända släktingar, natta barn och nu pustar jag ut i soffan.


Idag hade de påskfirande på dagis och lilltösen ville såklart vara påskärring och lillgossen skulle vara påskgubbe. Men efter att jag målat mustach på lillgossen så gick han och tittade i spegeln och började gråta och sa att han inte ville vara påskgubbe :), ja det var bara att tvätta bort det igen då.




Läste en artikel på Må bra´s hemsida om "office walker-trend", blev lite full i skratt, man ska ha ett promenadband vid ett höj- och sänkbart skrivbord så att man kan promenera på det medan man jobbar. Det är tydligen populärt i USA och det finns rapporterade förderlar som bättre fysik, hälsa, minskade stressnivåer och bättre prestationsförmåga. Det låter ju bra men jag vet inte jag, vad tror ni? ska man gå till chefen och be om lite nya kontorsmöbler :)?

Hoppas att ni alla haft en bra skärtorsdag och att ni får en riktigt Glad Påsk!

Kram Jennifer

6 kommentarer:

  1. Vilken söt lite påsk kärring.
    Glad påsk och trevlig helg Lotta

    SvaraRadera
  2. Otroligt söt liten påskkärring! Här hemma har ungarna blivit för stora för att gå påskkärring. Känns konstigt och vemodigt...

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos:)

    Glad Påsk & ha en riktigt mysig helg //Åsa

    SvaraRadera
  4. Söt!!

    Vilken dag, jag blir trött bara jag tänker på det! Lät väldigt stressigt, även om det var roliga saker också.

    hoppas du får en lugn och skön påsk!


    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vilken söt liten påskkärring!:)
    Tycker inte heller att du ska ha dåligt samvete för att du inte är ledig på påsklovet. Jag lyckades få ut lite komp onsdag och torsdag, annars hade jag jobbat också. Jag och barnen var ju i fjällen en vecka och det innebar att dottern fick vara på fritids hela sportlovet. Man har ju inte hur många semesterdagar som helst och nu är våra barn så stora så vi har ju inga föräldradagar kvar heller. Man vill ju gärna vara ledig i sommar också.
    Ha en riktigt trevlig påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Jennifer! Vilken söt påsk kärring, påsk är en mysig högtid. Det låter ju inte så dumt att motionera på arbetstid, du kanske ska prata med chefen trots allt:) Må så gott kram från vännen Maria

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!