tisdag 3 april 2012

Hipp, hipp, hurra!

Ett stort grattis till min älskade son idag! Tänk att han blir 13 år, jag har svårt att förstå att jag numer är tonårsmamma.

Det är till och med så länge sedan så jag har inga digitala bilder från
hans bebistid, så jag fick fota ett foto :)

Tänk att den här lille plutten idag är en stor kille som snart är lika lång som mamma. Han är underbar vår tonåring, han är så snäll och omtänksam, och är så go mot sina småsyskon. Fast visst har det kommit några små tonårstendenser, men det tycker jag bara är bra, får se hur länge jag tycker så :). Och så är ju mamma väldigt pinsam hela tiden, jag kan inte förstå det ;).


Bild via


Ja så var det noshörningens tur idag då.

Positiva egenskaper:

  • viljestarka
  • rättframma
  • djärva
  • resultatinriktade
  • handlingskraftiga
  • drivande
  • självständiga
  • raka
  • beslutsamma

Negativa egenskaper:

  • tvärsäkra
  • kalla
  • överlägsna
  • framfusiga
  • hänsynslösa
  • kantiga
  • okänsliga

En effektiv noshörning organiserar och driver grupen mot målen samt ser till att nödvändiga beslut tas och genomförs, Medan en ineffektiv noshörning är otålig och agerar taktlöst samt är ovillig att ta tillbaka ett beslut och är inte lyhörd för andras åsikter.

Ja det var alla personlighetsstilar, har ni hittat er? Och som jag skrivit tidigare så är man så klart oftast en blandning av alla men att man drar mer åt något håll.

Nej nu blir det lite lätt löpning och sedan efter sonens fotbollsträning så blir det mys med pizza och kebab. Så jag kikar in till er alla fina imorgon :).

"Tiden har förändrat oss - men även fört oss närmare varandra. Mor och barn - vänner för livet." Pam Brown
Ha en ljuvlig kväll!

Kram Jennifer

13 kommentarer:

  1. Japp, jag är en noshörning!

    Grattis till sonen på födelsedagen. Och grattis till dig som blir tonårsmamma. Det är en spännande tid:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, jag det ska bli spännande att se hur den här tiden blir :). Kram Jennifer

      Radera
  2. Grattis till sonen! Hoppas att han har haft en riktigt bra födelsedag. :)

    Och visst undrar man hur det gick till att man blev tonårsmamma. Ena stunden barn i blöja och sedan är det plötsligt tonårshormoner som rusar runt. Men jag lovar dig, tonåren är en lika härlig tid den. Varje guldålder avlöses av en ny härlig tid.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, ja det har varit en bra dag men det har varit både jobb och skola men nu ska vi sätta oss ner och mysa med pizza! Ha det så bra! Kram Jennifer

      Radera
  3. Samma känsla som jag hade i lördags då jag blev tonårsmorsa. Gulp. Vad hände med min lilla bebis? Stort grattis iallafall.

    SvaraRadera
  4. Tonårsmorsa! Det är grejer det!

    Stort Grattis till Er bägge//Åsa

    SvaraRadera
  5. Jag har varit tonårsmamma i några månader och det fungerar oftast jätte bra, men det gäller att hänga med i svängarna emellanåt!:)
    Är han en prematur? Ser ut så på kortet. Hur mycket i så fall? Vår son är född i v 33+1.
    Hoppas att det kändes bra på löpturen också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi, hi ja jag kan tänka mig det :).
      Ja vår son föddes i vecka 32 men allt har gått jättebra, fast han fick ligga kvar ca 8 veckor på sjukhuset, så det var jobbigt. Det enda som det varit problem med som kan ha att göra med att han är prematur är astma och balans men inget av det märks av nu :). Hade ni några bekymmer (du svarar förtås bara om du vill)?
      Kram Jennifer

      Radera
    2. Han hade förkylningsastma när han var liten, men det växte bort. Han har dock haft svårt med maten och jag mixade hans mat tills han var drygt 14 månader då minsta lilla bit fick honom att kräkas. Han var aldrig hungrig när han var liten. BVC ville att vi skulle låta honom själv bestämma när han skulle äta, men när det gått åtta timmar och han fortfarande inte visade tecken på att han var hungrig vågade inte vi vänta längre. Han var nästan fyra år första gången han kom och sa att han var hungrig. Än idag kan han klara sig utan mat länge, men nu handlar det också om ren lathet att det är jobbigt att göra ordning något.
      Annars märker vi inget av hans för tidiga födsel. Liten och smal hade han antagligen varit ändå då han är väldigt lik sin far som liten!:)
      Kram

      Radera
  6. Helt otroligt vad tiden går. Grattis i efterskott till er båda. Tonårsmamma, det låter bra tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja visst låter det bra ;). Kram Jennifer

      Radera
  7. Vilken gullig bild på er.
    Tiden går så fort så man hinner inte med riktigt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!