måndag 16 april 2012

Nej, nu har jag fått nog

Fy då vilket skruttväder, jag har fått nog av snön nu, jag vill ju för tusan ha SOMMAR!!! Jag vill plocka fram alla sommarkläder, jag vill kunna öppna dörren på mornarna och kunna släppa ut barnen i bara pyjamas, jag vill kunna gå ut och plocka rabarber och göra smarriga pajer, ja vill kunna ut och springa i t-shirt och kortbyxor, jag vill sitta i skuggan under träden och läsa en bra bok, jag skulle kunna fortsätta länge, men tids nog så kommer sommaren det gäller bara att ha tålamod :).



Min lilltös för några sommrar sedan.


Utbildning är det som gäller på jobbet den här veckan, jag ska lära mig mer om "Six sigma lean", det är jätteroligt men snart ska vi gå in mer på statistik och det tycker jag är mindre roligt, men det blir säkert bra.



Inte slarva med stretchingen :).

Det var så nära att jag struntade i min löprunda idag men jag trotsade det eländiga vädret och gav mig ut i regnet på en löprunda, och kände mig så nöjd efteråt :).



Gött med banan och multivitamin efter träning,
jag åt ju förstås inte alla bananer ;).

Vad tror ni kursledaren säger om jag drar nedanstående citat på kursen när han ska börja med statistikdelen ;)?
"Det finns tre slags lögn: lögn, förbannad lögn och statistik." Mark Twain

Jag hoppas att ni haft en härlig dag och att ni inte alla haft oturen att få en massa snö!

Kram Jennifer
 

16 kommentarer:

  1. Duktiga du som trotsar vädret och ger dig ut på en löprunda.
    Här har vi ingen snö, solen skiner och vindarna viner kalla...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att slippa snön :). Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
  2. Stackare. Här har våren kommit tillbaka. Idag sprang My tillochmed barfota en stund utan att ens vara kall om fötterna när hon kom in. Men det var på vår vindskyddade bakgård! Bra jobbat att komma ut och springa ändå, heja dig, du är grym. Och du, tack för pepp! Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det låter härligt! Alltid roligt att kunna peppe, tack själv för fina kommentarer! Kram Jennifer

      Radera
  3. Håller med, nu får det vara slut med vinter för denna gång :-)

    Härligt citat, det tycker jag du ska dra på kursen!

    PS: Skulle vara skönt om du plockade bort ordverifieringen, den är så f*baskat jobbig,
    det är så svårt att se orden... Kram,Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det visste jag inte att jag hade, jag ska försöka få bort det då för jag håller med dig om att det är svårt att se orden. Ha en bra dag! Kram Jennifer

      Radera
  4. Bra jobbat att ta en runda i regnet! Då är det extra skönt efteråt!:) Jag vilar fortfarande, men planerar för en runda imorgon igen.
    Statistik lät inte kul alls, men annars tycker jag att det kan vara ganska utvecklande att gå på kurs.
    Ha en bra dag! Vi vaknade upp till ett tunt snötäcke idag och jag hoppas verkligen att det är borta om nägts timmar...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att allt gick bra med statistiken, håller med om citatet, statistik kan man verkligen vinkla precis som det passar en själv....... men intressant kan det vara.

    Vad bra och intressant det måste vara att utbilda sig i Six Sigma Lean, det pratas mycket om det överallt känns det som. Väldigt bra kompetens att ha med sig i bagaget helt enkelt!

    Ha en bra utbildningdag idag också!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vi vaknade upp till ett tunt snötäcke, men jag hoppas att det försvinner under dagen.
    Bra jobbat att ta en runda i regnet, då är det extra skönt efteråt!:) Jag vilar än, men planerar för en runda imorgon.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nix ingen snö här!! (tack och lov)
    På tal om rabarber, våra har faktiskt börjat kika upp i rabatten. Tänkte på rabarberpaj senast igår så det var lite lustigt att du skrev om det :-)

    Hoppas att du överlever statistikkursen ;-)
    En sak i taget, right!

    Ha en fin dag
    Kramar
    K

    SvaraRadera
  8. Vilket citat, häftigt! Längtar också till sommaren. Här haglar det för fullt för tillfället. Usch!

    SvaraRadera
  9. Jag vill också ha sol och fint.:-) Kram

    SvaraRadera
  10. Så duktig du är Jennifer som tog dig ut på löprunda trots det tråkiga vädret! Här har det varit ganska fint och då varit lätt att ta sig ut både idag och igår. Känns så skönt! Kram om dig

    SvaraRadera
  11. Här fick vi lite snöslask på förmiddan men inget som blev kvar på backen. Nu håller det på att klarna upp men det ser lite oroväckande mörkt ut runt omkring på himlen.
    Så hurtig du är som springer i det där vädret.
    Kram Cicki!

    SvaraRadera
  12. Nä, faktiskt ingen snö idag, men både regn och hagel...
    Ja, i år får man visst utrusta sig med en hel del tålamod om man längtar efter sommaren. Tyvärr är inte tålamod min grej alls, vill ha lite värme nu!!!
    Skönt ändå att veta att vi ska iväg till Spanien, där kan man lita på solen:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Så skönt att du fick bort ordverifieringen! Tack, tycker den är sååå jobbig :-)))

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!