lördag 28 april 2012

Här kommer svaren

Som jag skrev för några dagar sedan så fick jag ett antal frågor Lotta med den super härliga bloggen "Charmigt sa Charlie" , och tada, här kommer svaren :).

1. Finns det någon kvinna du beundrar? Berätta gärna varför

Här finns det många som jag skulle kunna rabbla upp och det är många bloggerskor som jag beundrar utan att egentligen känna dem, för att de vågar ta steget och göra det de drömmer om. Men jag väljer att här svara Blossom Tainton, jag gillar henne, hon är positiv och hälsosam men utan att vara extrem. Tänk om man kunde få se så fräsch ut som henne när man är 50 år :).



2. Om du fick göra precis vad du ville, vad skulle du göra då?

Jobbmässigt så vet jag faktiskt inte riktigt, men jag skulle kunna tänka mig att göra något helt annat än vad gör nu, jobba närmre människor och med människor. Om jag svävar ut riktigt så skulle jag kunna tänka mig att driva ett eget SPA, dit människor kan komma och bara få vara sig själva och må gott och bli riktigt ompysslade.




3. Skriv fyra ord du tycker mycket om och berätta varför du gillar dem

Sol, för att den gör mig lycklig.
Familj, för det är så härligt att ha en fin familj nära sig.
Leende, ett mjukt och fint ord som är en sådan fin gest och gör mig glad.
Lycka, för att lycka känns så gott i hela kroppen.



Har ju 2 st i familjen som helst inte vill vara med på bild här,
men i snögubbeform så går det bra :).


4. Vad är bra vänskap för dig?

När man vet att någon alltid finns där för dig, även om man inte har setts på flera år så vet man ändå att vännen alltid finns där.

5. Berätta om ett romantiskt minne du har

Har väl inte den mest romantsika maken och är väl inte så romantisk själv heller för den delen, men jag måste säga när han friade på Teneriffa, det kom helt oväntat och jag tyckte det var riktigt romantiskt :)





6. Nämn några egenskaper hos dig själv du tycker speciellt mycket om

Det här är något jag har riktigt svårt för, att säga något gott om mig själv. Men jag törs säga att jag är duktig på att lyssna, för det har jag fått höra av andra, jag är omtänksam och försöker att vara positiv, är jag glad så kan det ju smitta av sig :).

7. Vad plockar du för godis i din godispåse?

Salt, surt, choklad, skumgodis, vingummi, ja det skulle nog vara lättare att säga vad jag inte plockar i egentligen, jag älskar godis, det är verkligen min stora last.

8. Vad gör en blogg intressant och fångar ditt intresse?

Fina bilder, tänkvärda texter, personliga, humoristiska och en gnutta allvar, hälsa och träning.

9. Berätta om något busigt du gjort

Nu känner jag mig sådär tråkig, men jag kommer inte på något busigt jag gjort. Jag vill ju liksom alltid göra allting rätt och följer varenda minsta liten regel, så busigt för mig kan vara att inte blinka när jag svänger in med bilen på uppfarten till gården, eller låter lillgossen kissa på parkeringen vid det stora shoppingcentret, ja ni hör ju inte så busigt :).

10. Har du någon speciell film eller bok du gillar, som påverkat dig och dina val?

"The Secret", en bok som verkligen har fått mig att ändra mina tankar, från att för det mesta tänkt pessimistiskt och tänkt att jag inte ska ta ut något i förskott, så tänker jag nu positivt (självklart så är jag inte alltid helt superpositiv men jag försöker). Den fick mig att förstå hur stor tankens kraft är.



Bild från adlibris.se

11. Vilken storstad skulle du vilja besöka?

Oj, svår fråga, finns ju så många storstäder som jag skulle vilja åka till. Men jag säger den som jag känner nog ligger närmst till att jag verkligen kommer att besöka och då blir det Rom, tycker Italien är underbart.

Ja just det fanns ju en bonusfråga också:

Du får ett samtal. Du får frågan om du vill följa med på en safari som startar i Nairobi och går till Mombasa. Planet går om fyra timmar
och allt är fixat, du behöver bara packa och vara beredd att vara borta i tre veckor. Login är enkel och målet är att fotografera och studera
djurlivet och lära er om Östafrikas kultur. Det är en del att läsa på innan, du kan gör det på planet. När du kommer hem ska du hålla ett föredrag för 100 studenter på Uppsala Universitet och berätta om resan.

Vad gör du - hänger du med?


Ännu en svår fråga. Hade det varit för några år sedan hade svaret varit nej direkt utan tvekan, för jag var alldeles för orolig över allting då. Men nu så är jag lite mer så att jag måste ju våga, livet är ju till för att levas. Det låter helt klart som en spännande uppgift, jag gillar natur, men är ju ganska rädd för en del djur, att presentera det för 100 stundenter hade inte gjort mig något, det skulle varit nervöst men jag hade fixat det. Men min ormrädsla och min svårighet att vara borta från mina barn hade nog lett till att jag svarat nej ändå.

Ja det var mina svar.

Och nu skickar jag vidare några frågor till några av alla härliga bloggare som finns, så gör ni som ni vill om ni vill svara eller inte, känn absolut ingen press att svara, det gör ni bara om ni känner för det :)

Livet här och nu
Team Åsgård
Kärlek för fler än två
Erikas gula hus
En grodmammas vardag
Sintas Värld
Kaatzi

MIn frågor lyder (jag skickar vidare några av dem som jag svarade på ovan och några egna):

1. Finns det någon person som du har som feörebild och varför?
2. Vad får dig att le?
3. Om du fick göra precis vad du ville, vad skulle du göra då?
4. Om du hade möjlighet att få bestämma över en välgörenhetsgala, vad skulle pengarna gå till?
5. Nämn en film som får dig att skratta och gråta?
6. Om du måste välja, vad gör du helst, tränar eller läser en god bok?
7. Solsemester eller "upptäcktsresa"?
8. Har du någon fobi som du känner att vill bli av med?
9. Skriv fyra ord som du tycker och berätta varför.
10. Ett torp på landet eller segelbåt?
11. Vad innebär hälsa för dig och vad får dig att må bra?  

Hoppas att ni alla får en riktgit bra lördag! Jag ska hänga med lillgossen på kalas hos hans kompis :)

Kram Jennifer

5 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av dina svar, jättekul att läsa dem! Jag tror vi är flera som kan känna igen oss i en del! Ha en härlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att läsa dina svar...får genast en lite närmare bild av dig och dina tankar!

    Ha en riktigt fin kväll//åsa

    SvaraRadera
  3. Hittade precis hit och är glad jag fick ta del av dina frågor och svar, jättekul!
    Nu ska jag kika vidare på din blogg :)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej vännen roligt att du delar med dig av svaren och så kul att lära känna dig lite mer! Du känns så jordnära, positiv,klok och har glimten i ögat, rätt lik mig:) Ha det gott kram från Maria

    SvaraRadera
  5. Jag är så glad att du ville svara! Härligt att läsa och lära känna dig lite mer...och jag känner igen mig! Visst är det otroligt hur stark tankens kraft är. När jag var yngre var jag orolig för jättemycket.

    Vilka intressanta frågor du ställer och spännande att läsa svaren.

    Så glad att du bloggar!

    Kram

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!