söndag 8 april 2012

Beröring

”Den som ständigt får uppleva beröringens gåva blir fri från rädsla, frisk till kropp och själ och frimodig i sin livsattityd. Se mig, hör mig, berör mig, älska mig” (Beijbom,1996).

Detta underbara citat hittade jag idag och det han skriver känns så sant. Jag blev att fundera på hur det är med barnen och hur man kramas och gosar med dem, men ju äldre de blir ju mindre av kram och gos blir det känns det som, jag vet inte hur det är för er? Men min tonåring får man knappt någon kram av alls numer, men som tur är så klänger småsyskon på honom en hel del och man får i alla fall brottas och "skojbråka" med honom så det blir lite beröring :).



Såg lite märkligt ut att se istappar i björken.

Idag blev det löpning tillsammans med maken, 15 km fick vi ihop och det kändes riktigt bra med knät, tjoho!!! Vi sprang i skogen och jag tror att det gjorde mycket för mitt knä jämfört med att springa på asfalt. Och äntligen kände jag en lyckokänsla i kroppen igen när jag sprang, så mer löpning i skogen får det bli! Och gärna tillsammans med maken, inte för att vi orkade prata så mycket med varandra men det kändes gott ändå att ha honom som sällskap.



Min lillgose verkligen älskar att leka i sandlådan, idag valde han
att gå ut själv istället för att vara inne och baka
med mig och lilltösen.

Ja en riktigt skön och härlig dag har vi haft idag och jag avslutar den med ett yogapass. Idag blev det bilder som egentligen inte har något att göra med det jag skrivit, men så kan det bli ibland :).

Ha det riktigt bra!

Kram Jennifer

19 kommentarer:

  1. Vilken löparrunda, vad duktig du är! Kul att få sällskap också! Må så gott stor kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du kände kärlek till att springa igen. Skönt och förstår att du saknat det. Ta det nu lungt och fortsätt med skogen så går det säkert åt rätt håll! håller tummarna.

    Det där med kramar, man får ta alla tillfällen precis som du gör, att brottas mera är också ett bra sätt att få närhet!

    Ha en fortsatt härlig ledighet!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för omtanken Pernilla! Ha det fortsatt bra ni med! Kram Jennifer

      Radera
  3. Kloka ord! Har två tonåringar i huset, den ena har alltid varit mer kramig än den andra och är det fortfarande. Skönt att komma igång med löpningen, jag har inte ens lyckats ta mej ut på en promenad idag.
    Kram Agneta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men ibland behöver man bara vila och ta det lugnt. Kram Jennifer

      Radera
  4. Å det var duktigt gjort!! Bra jobbat:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Härligt att det kändes bra i knät! Var ju en riktig långrunda ni gav er ut på. Min make tog sina första steg i löparskorna för i år idag och han var helt slut efter ca 4 km. Dröjer nog länge, om någonsin, som jag får med honom på ett långpass. Har sagt att vi kan ta sällskap ett tag, så kan jag fortsätta när han tröttnat. Tänkte mig en runda imorgon, men det blir inte så långt. Planerar att springa ca 2,4 mil på lördag med ett gäng andra löpare, så det blir kortare pass övriga veckan.
    Vår tonåring kommer gärna och kryper intill på kvällarna i tv-soffan och då får man passa på. Ibland när han är sur och butter brukar det ofta fungera att ge honom en "tvångskram" och på så sätt få honom på bättre humör!:) Man får ta alla chanser man får och än så länge får jag alltid en godnattkram av honom.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så mysigt, min tonåring kommer kryper aldrig intill i soffan på kvällarna. Jag vet inte om det kan bero på att det blev mycket med 2 småttingar som kom och tog platsen :(.
      Min make har i princip aldrig tränat men han och min bror bestämde sig förra året att de ska springa jubileumsmaran iStockholm, så nu måste han träna :). Oj ett riktigt långpass då på lördag, kul med sällskap, det går lite lättare då tycker jag, lycka till!
      Ha det bra! Kram Jennifer

      Radera
    2. Min käre man är periodare när det gäller träning nu för tiden, men i yngre år har han spelat både fotboll och bandy. När vi träffades var det styrketräning som gällde.
      Har en kompis som ska springa jubileumsmaraton i Stockholm i sommar och hon tränar jämt!:) Å ena sidan känns maraton för långt, å andra sidan funderar jag på att prova ett sextimmars ultralopp framöver... Lite knäpp är man och idag har jag sprungit 9 km i regn.
      Tycker att det är mycket roligare att springa långt tillsammans med andra och det är då jag får utmana mig själv också då det oftast går fortare då.
      Håller tummarna för att knät håller nu!:)
      Kram

      Radera
  6. Mysiga bilder.
    Mina ungar 18,20 och 22 är ganska kramiga. Majsingen är kramnisse flera gånger om dagen. ;-)
    Stina

    SvaraRadera
  7. Hej raring:) Mmm här har man en stark längtan till sommaren. Ibland är man så trött på årstiderna och ibland vill man ha dom. Här kan jag aäga att det är tvärtom, min 15-åring vill kramas jämnt...Hm kanske för att han skulle behöva en flickvän att kramas med istället för oss hihi. Näevars men han visar verkligen sina känslor , ibland jobbigt tycker jag men sen funderar man på att herregud låt det inte ta slut. Ja det är svårt det där:)) Stor kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag tycker det låter fantastiskt, vår äldste har väldigt svårt att visa känslor och ska vara så "tuff" hela tiden. Jaja det ska nog gå bra ändå. Ha det toppen! Kram Jennifer

      Radera
  8. Hej
    Vad skönt att det kändes bra när du sprang och härliga bilder:)
    ha en fortsatt mysig påsk!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. HÄRLIGA bilder vännen =)
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Men va skönt att knät slutat bråka! Hurra! Härligt att kunna springa tillsammans längtar tills våra barn blir så stora så vi kan det. Kram Paulina

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!