fredag 27 april 2012

Morgonsafari

Ja det känns som att det blev lite safari för mig på min morgonpromenad! Imorse tog jag kameran med mig och gick en härlig morgonpromenad och jag inser ju redan att jag måste ha något bättre objektiv :). Jag såg en bäver simmandes i älven och en massa fina fåglar. Ja småfåglar tycker jag faktiskt om, det är de stora farliga gässen jag inte gillar, och det var med spänning jag gick vid älven för de brukar hålla till där men jag hade turen att de höll sig vid en liten ö så jag kunde promenera i lugn och ro utan risk att bli attackerad :).



Ser ni den? Det är en bäver jag lovar.



Den satt där så snällt och det kändes som att den tittade på mig :). Men jag fick inte till focusen rätt, nybörjare som jag är och bättre möjlighet till zoom skulle jag också behöva. Ja ja övning ger färdighet :).




Lite regn kom det under promenaden men ibland så tittade solen fram lite i alla fall.




Städning, presentköp och kalas står på dagens schema.

"Om gräset verkar grönare på andra sidan har man glömt att vattna sitt eget. "  Sara Citat från www.citatsnurran.se

Jag önskar er alla en härlig fredag!

Kram Jennifer

11 kommentarer:

  1. Har inte vågat mig på intervallträning i grupp än, men kanske att jag vågar det framöver.
    Härligt med morgonpromenad. Här blev det en löparrunda istället, börjar inte förrän elva idag.
    Önskar också ett bättre objektiv till min kamera. Sedan går det säkert att ta bättre foton än vad jag gör om jag bara lärde mig alla inställningar och övade mer.
    Ha en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att hinna med löprundan på morgonen! Ha en fortsatt bra fredag! Kram Jennifer

      Radera
  2. Hej Jennifer! Vad härligt det låter med din morgonpromenad med både djur och natur! Jag tycker du tar jättefina bilder! Ha en bra helg stor kram från vännen Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Hoppas du får en riktigt bra helg! Kram Jennifer

      Radera
  3. Vilka underbara bilder, känns som man gått bredvid dig!

    Haha...underbart citat!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst väar det ett bra citat :). Kram Jennifer

      Radera
  4. Vilken fantastiks promenad oc en bäver tror jag aldrig har sett en sådan .....
    ha en härligt skön helg
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken underbart vacker promenadväg du tog, härligt att följa med dig. Tycker du tar fantastiskt fina bilder, jobba på och öva och testa och kanske köpa ett ett objektiv till (är fotografering en "materialsport"....???) så blir det ännu roligare!

    Ha en härlig dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar plats du har att promenera på. Stadsbo som jag är blir jag grymt imponerad av bävern! Ha en underbar helg fina!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig start på dagen! Och tänka sig en bäver! Sådana har jag bara sett på djurpark.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Fina vårbilder och ja, det är nog allt en bäver!!

    SvaraRadera

Tack fina för din kommentar!